آوا سنتر
رنج قیمت: لاکچری

آوا سنتر از لوکس‌ترین مراکز تجاری پایتخت است و در میان انبوه مراکز تجاری در تهران از جمله‌ی پرآوازه‌ترین آن‌ها به‌حساب می‌آید که امکانات بسیار متنوعی برای گردش و خرید دارد. این مرکز خرید، نخست با هدف گردآوری فروشگاه‌های طلا و جواهر در قالب مجموعه‌ای منسجم و فاخر تاسیس گردید و پس از افتتاح نگاه بسیاری از شهروندان تهران را به خود جلب کرد. فروشگاه‌ها، فودکورت و سوپرمارکت بزرگ‌ این مجتمع خرید، از بهترین‌های تهران هستند؛ ساختمان شیشه‌ای این مجتمع تجاری مانند نگینی در خیابان‌های شمالی شهر می‌درخشد.

آوا سنتر را می‌توانیم به عنوان یکی از مراکز خرید گرانِ تهران توصیف کنیم که بازار هدف‌اش قشر مرفه جامعه است. این روزها این مجموعه‌ی وسیع در شمال تهران به‌عنوان یکی از دیدنی‌های پایتخت شناخته می‌شود. روزانه بسیاری از ساکنان تهران برای خرید، گردش و تفریح به این مجموعه مجلل می‌روند. امروز می‌خواهیم سری به آوا سنتر بزنیم تا با این مجموعه شیک بیشتر آشنا شویم؛ با تهرانیکا همراه باشید.

چرا باید از آوا سنتر خرید کنیم؟

  • تنوع محصولاتی که در آوا سنتر به فروش می‌رسند چشمگیر است. به همین دلیل برای تهیه مایحتاج خود از چند نقطه با مشکلاتی نظیر ترافیک مواجه نخواهید شد.
  • آواسنتر مرکز تجاری لوکس و امن برای خرید طلا و جواهر است.
  • فودکورت آواسنتر و همینطور رستوران‌های این مرکز خرید جمعی از بهترین‌ کافه‌رستوران‌های تهران هستند.
  • دسترسی به این مجتمع تجاری بسیار ساده و راحت است.
  • خرید از فروشگاه‌های آواسنتر باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی شماست.
  • کالاهایی که در این مرکز به فروش می‌رسند از اصالت برخوردارند.
  • در طبقه هشتم آواسنتر یک مرکزی فرهنگی هنری جذاب وجود دارد که می‌توانید اوقات لذت بخشی را در آن تجربه کنید.
  • به طور کلی مجموعه آواسنتر شبیه به شهر کوچکی است که می‌تواند با امکانات متنوع خود، پاسخگوی انواع نیازهای شما باشد.

آوا سنتر کجاست؟

آوا سنتر مرکز خریدی مجلل و گران در منطقه اقدسیه تهران است که در آدرس خیابان موحد دانش، نبش خیابان فیروزبخش قرار دارد.

دسترسی به آواسنتر با مترو

ایستگاه متروی اقدسیه خط ۳ مترو، حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی با آوا سنتر فاصله دارد.

آوا سنتر
آوا سنتر
آوا سنتر
آوا سنتر

آشنایی با آوا سنتر

آوا سنتر مجموعه‌ای لوکس که در شمال شرق تهران قرار دارد و با نمای شیشه‌ای خیره‌کننده‌ی خود، یکی از زیبایی‌های دیدنی این شهر به‌حساب می‌آید. این مجتمع یک مجموعه تجاری‌تفریحی‌فرهنگی است. عمده‌ گالری‌ها و فروشگاه‌های این مجتمع به فروش انواع جواهرات و سنگ‌های قیمتی منحصربه‌فرد، اختصاص داده شده‌است و برندها و طراحان جواهرات شناخته‌شده‌ی داخلی در این مجتمع گرد هم جمع شدند تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

از ویژگی‌هایی که این مرکز لوکس را خاص‌تر می‌کند؛ آرت سنتر است که محل برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری است. به خاطر داشته باشید که قیمت‌های این مجموعه متوسط روبه بالا و گران هستند؛ خصوصا در بخش گالری‌های فروش طلا و جواهرات.

بخش‌‌های مرکز خرید آوا سنتر

آواسنتر به‌صورت تخصصی به فروش طلا و جواهر اختصاص دارد؛ اما سایر اصناف مانند پوشاک، آرایشی و بهداشتی، کتاب‌فروشی، گل‌فروشی، داروخانه و… نیز در آن اشتغال دارند. وجود رستوران، ‌فودکورت و سوپرمارکت در بخش‌های دیگر این مجموعه از دیگر عوامل محبوبیت این مرکز خرید است. همچنین آوا سنتر به دلیل برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری یک مرکز فرهنگی‌هنری به‌حساب می‌آید. خدمات دیگری مثل کارواش، خشک‌شویی، خیاطی، کفاشی و آرایشگاه نیز از جمله امکانات این مجتمع تجاری محسوب می‌شود. آوا سنتر به طور کلی شامل بخش‌های می‌شود:

  • بخشی مربوط به گالری‌های طلا و جواهرات
  • بخشی مختص به طلا و جواهرات قدیمی
  • بخش فرهنگی و هنری
  • بخشی مربوط به فروشگاه‌های دیگر
  • بخشی مختص رستوران و فودکورت و سوپرمارکت
  • پارکینگ
آوا سنتر

معرفی کاربری طبقات مرکز خرید آوا سنتر

مرکز خرید آوا سنتر شامل ۶ طبقه زيرزمين، ۱۱ طبقه روی زمين می‌شود. اين طبقات با راه‌پله، پله‌های برقی و آسانسورهای پانورامای شيشه‌ای به يکديگر متصل شده‌اند. به طور کلی طبقات زیرزمین ششم تا زیرزمین سوم با کاربری پارکینگ و انباری، زیرزمین دوم تا طبقه اول با کاربری تجاری، طبقات دوم تا هفتم با کاربری پارکینگ، طبقه هشتم با کاربری فرهنگی و طبقات نهم و دهم ساختمان با کاربری رستوران طراحی شده‌است. همچنین در طبقه منفی سه، چهار واحد کارگاه تعمیرات طلا و جواهر با دسترسی مجزا وجود دارد.

در طبقه منفی یک و دو آوا سنتر فودکورت، سوپرمارکت و یک گل‌فروشی زیبا به نام «گل هستی» واقع شده که دکوراسیون زیبا و مدرن این قسمت، با عطر و رنگ گل‌ها و گیاهان متنوع، حس و حال متفاوت‌تری نسبت به سایر طبقات ایجاد می‌کند. همچنین شعبه دوم «کار. خونه» نیز در این بخش واقع شده که با هدف حمایت از کسب‌وکارهای خانگی، محصولات هنری و دست‌ساز را در زمینه‌های گوناگون از هنر و فرهنگ تا خوراک و پوشاک عرضه می‌کند.

حدود ۹۰ واحد تجاری (فروشگاه) در آوا سنتر وجود دارد. این فروشگاه‌ها در طبقات زیرزمین دوم تا طبقه همکف و اول مجتمع قرار گرفته‌ و برندهای مختلفی در حوزه‌های متفاوت چون طلا و جواهر، ‌آرایشی و بهداشتی، اکسسوری، عینک، موبایل، ‌پوشاک، شیرینی و شکلات، کتابفروشی و… در آن مشغول به فعالیت هستند.

بخش گالری طلا و جواهرات آوا سنتر

آواسنتر بیشتر به خاطر مراکز فروش طلا و جواهری که در دل خود دارد شهرت پیدا کرده‌است. بخش گالری‌های طلا و جواهر، محیطی وسیع با فضایی لوکس و مدرن است که به گالری‌ها و نمایندگی‌ برندهای معروف روز دنیا و تولیدکنندگان موفق و نخبه داخلی اختصاص دارد.

بخش جواهرات قدیمی تنها مختص به فروش جواهرات و سنگ‌های قیمتی و قدیمی است. خریداران می‌توانند از خدمات نمایندگان برندهای مطرح و تولیدکنندگان تخصصی این حوزه استفاده کنند.

بخش برندهای خاص و شناخته‌شده‌ی طلا، همان‌طور که از نامش مشخص است؛ به واحدهای تجاری و فروشگاه‌ برندهای مطرح داخلی تعلق دارد.

در بخش طراحان طلا و جواهر نیز با نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مربوط به طراحان متخصص داخلی و بین‌المللی روبه‌رو خواهید شد. جدیدترین و به‌روزترین طرح‌ها و دیزاین‌های خاص و متنوع در این بخش به چشم می‌خورد که همه نوع سلیقه را در خود جا داده‌است و به شما اطمینان می‌دهند که دست‌خالی از آنجا نخواهید رفت!

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، بخش طلا و جواهرات مرکز آوا سنتر در طبقات پایین مجتمع قرار گرفته و از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارد. نمای شیشه‌ای تمام این فروشگاه‌های طلافروشی همه از شیشه ضدگلوله ساخته شدند. همچنین تجهیزات ضدسرقت در این فروشگاه‌ها حس امنیت و اطمینان خاطر بیشتری را برایتان تداعی می‌کند.

ساعتچی، سروری، شیدا مجد، سنجاق، رکسانا مجلسی، بلومز دایاموند، کیمیا، الی، محسن، صفایی از جمله‌ای گالری‌هایی هستند که در آوا سنتر در زمینه فروش طلا و جواهر فعالیت دارند.

آرت سنتر

یکی از دلایلی که آوا سنتر را خاص‌تر می‌کند و توجه هنردوستان را به خود جلب می‌کند؛ وجود آرت سنتر در طبقه هشتم این مجموعه است. طبقه هشتم این مجتمع به فرهنگ و هنر تعلق دارد که به بخش آرت سنتر شناخته می‌شود. این طبقه محل برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری و نمایش‌های مختلفی است که همواره توجه هنردوستان را به خود جلب می‌کند. پارکینگ میانی مجتمع آرت سنتر هم مکانی است که در آن امکان گردهمایی‌های هنری و برگزاری رویدادهای مختلف مانند کنسرت وجود دارد.

رستوران و فودکورت آوا سنتر

گردش و خرید در چنین مجموعه بزرگ و لوکسی بدون حضور در رستوران‌های متنوع و چشیدن غذاهای لذیذ آن، کامل نمی‌شود. بخشی از رستوران‌ها و فود مارکت آوا سنتر در طبقه منفی دو واقع شده‌است که مجموعه‌ای از غذاها و خوراکی‌های متنوع، از غذاهای خانگی گرفته تا فست‌فود و ساندویچ در این طبقه سرو می‌شوند. در این طبقه، غذاهای ایرانی مثل کباب و دیزی تا منوی فرنگی چون پیتزا و پاستا و سوشی در کنار سالادهای مختلف و انواع آب‌میوه و نوشیدنی یافت می‌شود. وجود کافه بیکری، محصولات تمام ارگانیک و حضور برند‌های مطرح مواد غذایی، از دیگر خدمات قابل‌توجه در این مجموعه به‌حساب می‌آید.

در کنار این فودکورت‌ها می‌توانید از بوک‌لند، کتابفروشی آواسنتر دیدن کنید و در کنار صرف غذا، چرخی در دنیای کتاب‌ها بزنید.

رستوران‌های مجلل آوا سنتر

وجود رستوران‌های شيک و مجلل واقع در طبقه‌های نهم و دهم این مجموعه لوکس، با پذیرایی دلچسب به همراه تماشای چشم‌انداز زیبایی از شهر و دامنه کوه‌های پایتخت، خستگی خريد را از تن بازديدکنندگان آوا سنتر رفع می‌کند رستوران‌های آوا سنتر با تنوع خود، برای تمام سلیقه‌ها مناسب است؛ چه از طرفداران غذاهای سنتی باشید چه و یا غذاهای مدرن باشید؛ برندهای مطرح و خاص مواد غذایی در این مرکز مشغول به ارائه خدمات هستند.

کافه اکسپرس کافه‌ای روباز در تراس طبقه سوم آوا سنتر است. انواع سالاد و برانچ، میان وعده، نوشیدنی‌های سرد بر پایه قهوه، انواع کلاسه و شیک را می‌توانید در فضای زیبا و با نشاط این کافه نوش جان کنید.

خدمات مختلف آوا سنتر

علاوه بر گالری‌های فروش و طلا و جواهرات و آرت سنتر، در این مجموعه یک سری خدمات و امکانات رفاهی در طبقه مختلف آوا سنتر وجود دارد که هم بخشی از رفاه جامعه را تامین کرده و هم به کسب‌وکارهای خانگی کمک شایانی می‌کند. این خدمات و امکانات عبارت‌اند از:

  • خشک‌شویی
  • کارواش
  • خیاطی
  • کفاشی
  • آرایشگاه
  • پت‌شاپ
  • خدمات ماساژ و اسپا
پارکینگ آوا سنتر

آوا سنتر برای رفاه مراجعان خود، ۱۰ طبقه را به پارکینگ اختصاص داده که شامل چهار طبقه زیرزمین و ۶ طبقه روی زمین است. در مجموع ۴۰۰ واحد پارکینگ با دو رمپ مجزا برای ورود و خروج در مجتمع آوا سنتر در نظر گرفته‌اند که امکان دسترسی رمپ‌ها به یکدیگر نیز در هر طبقه وجود دارد.

نکته جالب توجه در مورد پارکینگ‌های بخش میانی آوا سنتر، متمایز بودن آن‌ها از سایر طبقات پارکینگ (پارکینگ زیرین) است. دیواره شیشه‌ای این پارکینگ‌ها، ظاهر متفاوتی به آن‌ها بخشیده و نور مناسب پارکینگ را در طول روز تامین می‌کند. از سوی دیگر، منظره کوه‌های شمال شهر تهران، چهره تماشایی به این بخش پارکینگ می‌دهد؛ همین شکل و شمایل متفاوت، پارکینگ‌های میانی مجتمع آوا سنتر را به محل مناسبی برای برگزاری برنامه‌هایی چون نمایشگاه، جمعه بازار، رویدادهای متنوع، گالری و حتی کنسرت خیابانی تبدیل می‌کند.

آوا سنتر

رستوران‌ها و کافه‌های محبوب و شناخته شده آوا سنتر

دیر فکتوری – Deer factory

کافه و برشته‌کاری دیر فکتوری واقع در طبقه اول آوا سنتر یکی از کافه‌های خوب این مرکز خرید است. تخصص دیر فکتوری تهیه انواع قهوه سرد و گرم است؛ همچنین شما می‌توانید طعم برگر و سیب‌زمینی این کافه رو هم تجربه کنید. می‌توانید انواع قهوه برشته شده را هم از دیر فکتوری تهیه کنید. از ویژگی‌های خوب دیر فکتوری می‌توان به دکوراسیون شیک و جذابش اشاره کرد.

چیز فکتوری

کافه‌رستوران و شیرینی‌فروشی چیز فکتوری واقع در طبقه نهم آوا سنتر از کامل‌ترین رستوران‌های این مرکز خرید است. از ویژگی‌های خوب چیز فکتوری می‌توانیم به منوی بسیار متنوع و فضای داخلی مناسب‌اش اشاره کنیم. در منوی این رستوران انواع غذاهای فرنگی، انواع نوشیدنی سرد و گرم و انواع کیک و دسر را می‌توانید مشاهده کنید.

کاخ چهلستون

کاخ چهلستون یکی از رستوران‌های طبقه نهم آوا سنتر است. رستورانی خوب و با کیفیت با فضای داخلی دلنشین و مناسب برای صرف صبحانه، ناهار و شام. منوی رستوران کاخ چهلستون بسیار متنوع است و شامل انواع غذاهای ایرانی می‌شود. این رستوران در دسته‌ رستوران‌های گران تهران محسوب می‌شود.

بن آیس

مجموعه آبمیوه فروشی بن آیس از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را با هدف تولید آبمیوه‌های با کیفیت و طبیعی آغاز کرده‌است. یکی از شعبات بن آیس در طبقه همکف آوا سنتر به مشتریان خود خدمات می‌دهد.

کیدز لانژ آوا سنتر

کیدزلانژ آوا سنتر رستوران خاص و جالبی است. این رستوران مخصوص کودکان طراحی شده و همه روزه از ساعت ۱۳ الی ۲۱ با برنامه‌های متنوع، جذاب و هیجان انگیز در قالب ایونت، میزبان کودکان و خانواده‌هاست. جشن با موسیقی همراه با شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودکان، کارگاه‌های آشپزی و شیرینی‌پزی از جمله برنامه‌هایی است کیدر لانژ برای کودکان و خانواده‌ها در برنامه خود دارد. همچنین این رستوران از محیط مناسبی برای برگزاری جشن تولد و مهمانی‌های خصوصی و عمومی برخوردار است. کیدزلانژ در طبقه یکم آوا سنتر فعال است.

بستنی جلاتو

جلاتو تولید کننده انواع بستنی به سبک ایتالیایی است. طعم خاص و تازگی مواد از دلایلی است می‌تواند شما را برای مزه کردن بستنی‌های جلاتو مجاب کند. این بستنی فروشی در طبقه منفی دو آوا سنتر فعال است.

رستوران ساکورا سوشی

رستوران ساکورا واقع در طبقه منفی دو آوا سنتر رستورانی بین المللی است. ساکورا رستورانی است که در تهیه انواع سوشی تخصص دارد. منوی این رستوران قابل توجه و بسیار متنوع است. اگر علاقمند به غذا‌های شرق آسیایی هستید؛ رستوران ساکورا سوشی یکی از گزینه‌های شماست.

رستوران چینی تی بی ای – TBI

برای کسانی که علاقه‌مند به نودل و غذاهای چینی هستند؛ تی بی آی گزینه شناخته شده و مناسبی است. از معروف‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های چینی که دو شعبه در تهران و یک شعبه در کیش دارد. سرآشپز شعبه آوا سنتر تی بی ای چینی است؛ پس با خیالت راحت می‌تونید از خوردن نودل و غذاهای چینی مطمئن باشید.

کافه بیکری روستار – ROOSTAR

کافه بیکری روستار تمرکز خود را بر روی پخت انواع نان‌های حجیم بر پایه خمیر ترش، انواع شیرینی فرانسوی، انواع دنیش و نوشیدنی های گرم و سرد گذاشته است. روستار نان‌های بسیار خوش‌طعم و با کیفیتی طبخ می‌کند. صرف نوشیدنی با انواع شیرینی فرانسه لذتی است که می‌توانید آن را به بهترین شکل در روستار تجربه کنید.

پروتئین میتمز

گوشت پرندگان، ماهی و میگو، سوسیس و هات داگ، کالباس و ژامبون، سس و ادویه، ترشیجات و شوریجات محصولات پروتئینی هستند که شما می‌تواند از فروشگاه میتمز تهیه کنید. محصولات این فروشگاه برای مناسبت‌های نظیر میهمانی بسیار با کیفیت و متنوع هستند. پروتئینی میتمز در فودمارکت آوا سنتر فعال است.

شکلات ارکید

شکلات ارکید یکی از فروشگاه‌های جذاب فود مارکت آوا سنتر است. اگر طرفدار شکلات هستید می‌توانید مزه انواع شکلات‌های دست‌ساز ایتالیایی را در فروشگاه ارکید تجربه کنید.

آوا سنتر
آوا سنتر
آوا سنتر
آوا سنتر

تاریخچه آوا سنتر

آوا سنتر مرکز خریدی با مساحت تقریبی ۲۵۰۰ مترمربع است. مراحل ساخت این مجموعه در سال ۱۳۹۱ آغاز و تا سال ۱۳۹۶ ادامه داشت و در همین سال افتتاح گردید. این مرکز توسط گروه آبادسازان ایران (آوا) تاسیس گردیده و نام‌گذاری آن نیز به همین دلیل است. نکته جالب این است که در ابتداء قرار بود آوا سنتر مجتمع خریدی کوچک شامل ۴ طبقه تجاری و ۴ طبقه پارکینگ باشد. اما با توجه به موقعیت و مساحت زمین‌های این مجموعه، شهرداری با شرط اینکه آواسنتر نیاز پارکینگ منطقه را تامین کند اجازه ساخت مجموعه کنونی را به کارفرما داد. به همین دلیل است که ساختمان آواسنتر ترکیبی از پارکینگ و فضای تجاری به نظر می‌رسد.

معماری آوا سنتر

اولین چیزی که نگاه شما را به خود خیره می‌کند؛ معماری این مجموعه است. معماری خاص و چشم‌نواز این مرکز تجاری همواره توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده‌است. نمای این ساختمان ترکیبی جذاب از شیشه و فلز است که با نورپردازی هماهنگ و موزون خود، همچون سازه‌ای از طلا و جواهر در این منطقه تهران می‌درخشد. جالب است بدانید که طراحی بخش داخلی این مجموعه به نحوی است که نورگیرهای سقفی آن، نور طبیعی محیط را به داخل مجتمع، حتی در پارکینگ‌ وارد می‌کنند.

ساختار هر طبقه با بهره‌گیری از نور طبیعی و ارتفاع بلند سقف، باعث می‌شود که به بزرگی و عظمت فضا اضافه شود. همه اینها باعث شده تا مراجعین از قدم‌زدن و خرید کردن در این مجموعه تجربه لذت‌بخشی داشته باشند. آوا سنتر همچنین دارای یک پارکینگ طبقاتی بزرگ است که خیال شما را از بابت نگرانی در خصوص جای پارک راحت می‌کند. معماری آوا سنتر، در مسابقه بین‌المللی معمار خاورمیانه در سال ۲۰۱۸ میلادی، عنوان ساختمان تجاری سال را از آن خود کرد. معماری این مجموعه توسط «کاترین اسپریدونف» و «رضا دانشمیر» انجام شده است.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی آوا سنتر، مجموعه‌ای لوکس در شمال تهران به طور مفصل پرداختیم و اطلاعاتی درباره تاریخچه، بخش‌ها و طبقات مختلف، آدرس و دسترسی به این مجموعه ارائه کردیم.

برچسب‌ها: آوا سنتر، رضا دانشمیر، کاترین اسپریدونف