سام سنتر
رنج قیمت: لاکچری

سام سنتر شهر کوچکی از مد و زیبایی است. این مرکز خرید به دلیل فروشگاه‌های محدود از خاص‌ترین مراکز خرید تهران است. در فروشگاه‌های سام سنتر کالاهای اورجینالِ باکیفیت و البته گران به فروش می‌رسد. در این مقاله قصد داریم این مرکز تجاری شیک را به شما معرفی کنیم.

معرفی سام سنتر الهیه

ساختمان مجتمع خرید سام سنتر مانند کالاهایی که در آن به فروش می‌رسد، بسیار شیک و مجلل است. زمانی که وارد این مجموعه می شوید شاید احساس کنید که وارد یک قصر شده‌اید. ساختمان و فضای درونی، ظاهری مدرن و درعین حال مجلل دارد. همه چیز در طراحی ساختمان در اوج زیبایی و نظم قرار گرفته‌ است. سام سنتر در اواخر سال ۱۳۹۰ تاسیس شد. این مجتمع دارای ۹ طبقه و ۲۷ فروشگاه بزرگ است. طبقه همکف و اول آن به مراکز تجاری اختصاص دارد؛ طبقه سوم تا نهم پارکینگ این مجموعه را شامل می‌شوند. سام سنتر به دلیل فروشگاه‌های کم خاص‌ترین مرکز خرید تهران است که در آن چندان از هیاهوی دیگر مراکز خرید تهران خبری نیست.

در سام سنتر چه چیزهایی می‌توان خرید؟

در مرکز خرید سام سنتر بر خلاف دیگر مجتمع‌های تجاری پایتخت، چندان هیاهویی دیده نمی‌شود. شاید در نگاه اول برایتان این سوال پیش بیاید که چرا این مجتمع تجاری آنقدر خلوت و ساکت است. در سام سنتر، محصولات لوکس و بسیار گران‌قیمت عرضه می‌شود و طبیعتا هر کسی سراغ این مرکز خرید نمی‌رود.

در سام سنتر خبری از فروشگاه‌های معمولی و ارزان‌قیمت نیست. حتی کالاهایی ایرانی که در آن فروخته می‌شود قیمت بالایی دارند. پشت ویترین پر زرق و برق فروشگاه‌های سام سنتر می‌توانید کالاهایی نظیر ساعت، جواهر، طلا، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، کیف و کفش اکسسوری، موبایل، کتاب و… را مشاهده کنید. در بخش بعدی برخی از فروشگاه‌های این مجتمع را به شما معرفی می‌کنیم.

سام سنتر

راهنمای طبقات و فروشگاه‌های سام سنتر الهیه

جواهری ساعتچی

جواهری ساعتچی یکی از معتبرترین فروشگاه‌های طلا و جواهر در ایران است. این گروه شعبه‌های مختلفی در تهران دارد. شعبه سام سنتر از سال ۱۳۹۱ در این مرکز خرید فعالیت دارد.

عطر سازی نامی صنعتی

نامی صنعتی، «لابراتوار عطرفاین» (محیط تخصصی برای توسعه، تولید و تست عطرهای حرفه‌ای )، فعالیت خود را درسال ۱۳۹۷ آغاز کرد. فروشگاه نامی صنعت شعبه سام سنتر در واحد ۱۴ قرار دارد.

عطر میثم

این روزها که همه جا پر شده از اجناس تقلبی و فیک، قطعا همگی به دنبال فروشگاه‌هایی هستیم که اصالت کالا‌هایشان شبهه‌‌برانگیز نباشد. عطر میثم از فروشگاه‌های شناخته شده عطر در کشورمان است که یکی از شعبات آن در سام سنتر فعالیت دارد.

سام اپتیک

سام اپتیک یکی از فروشگاه‌های معتبر سام سنتر است. شما می‌توانید انواع عینک آفتابی و طبی را از این فروشگاه لوکس تهیه کنید. نکته جالب درباره فروشگاه سام اپتیک این است که طراحی دکوراسیون آن، جوایزی در مسابقات معماری داخلی ایران به دست آورده.

زر دوز بیسیک

خانه مُد زردوز بیسیک، ارائه دهنده پوشاک است. طراحان این گروه با الهام از همزیستی آب و طبیعت پوشاکی را طراحی کرده‌اند که جنسیت ندارند و برای همه نوع افراد قابل استفاده‌است. زر دوز خود را به عنوان مد لباس روزمره معرفی می‌کند. یکی از شعبات زر دوز در سام سنتر فعالیت دارد.

بوتیک واچ اسکوئر

یکی از فروشگاه‌های گران‌قیمت مجتمع سام سنتر، واچ اسکوئر است. این فروشگاه مجموعه‌ای از بهترین و مدرن‌ترین برندهای ساعت لوکس دنیا را گردآوری کرده است.

کتابفروشی هوم

کتابفروشی هوم، با معماری داخلی چشم‌گیر و جذاب فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ در مجتمع تجاری سام سنتر آغاز کرده است. شما می‌توانید انواع کتاب‌های فارسی، خارجی، سی‌دی و لوازم تحریر را از هوم بوک تهیه کنید.

گالری جواهر زمردی

گالری جواهری زمردی واقع در طبقه همکف سام سنتر، بیش از ۱۵۰ سال در عرصه زرگری و جواهری سابقه فعالیت دارد. نخستین فروشگاه زمردی توسط شیخ محمد زمردی، در سال ۱۲۵۰ خورشیدی در بازار تهران تاسیس شد. سه نسل از خانواده زمردی (ناظم زمردی) تاکنون در این عرصه فعال بوده‌اند.

تایم اسکوئر

تایم اسکوئر دیگر فروشگاه انواع ساعت در سام سنتر است. این فروشگاه لوکس‌ترین و بروز‌ترین ساعت‌های دنیا را می‌فروشد.

فروشگاه نشیمن

نشیمن، فروشگاه مبل و دکوراسیون داخلی است که در طبقه همکف سام سنتر فعالیت دارد. نشیمن  شرکتی ایرانی است که با الهام گرفتن از طرح‌های باهاوس، دانمارکی، ژاپنی و… به ساخت آثار خلاقانه دکوراسیون داخلی پرداخته است.

فروشگاه نیلگل

گالری نیلگل سام سنتر در زمینه فروش انواع گل فعالیت دارد. شما می‌توانید انواع گل و گیاه را در باکس‌های شیک از این گالری تهیه کنید.

گالری گلیا

گالری گلیا، یکی دیگر از فروشگاه‌های طلای سام سنتر است. انواع زیورآلات لوکس را می‌توانید از گالری گلیا تهیه کنید.

اس ار استودیو (SR STUDIO)

اس ار استودیو، فروشگاه پوشاک خارجی است. این استودیو در زمینه فروش پوشاک زنانه خارجی در سام سنتر فعالیت دارد.

فروشگاه سین (SIN)

سین، فروشگاه پوشاک طراحی شده ایرانی است. این استودیو در زمینه طراحی و تولید پوشاک زنانه در سام سنتر فعالیت دارد.

جواهری پزشکی

جواهر فروشی پزشکی یکی دیگر از فروشگاه‌های معتبر مرکز خرید سام سنتر است که در زمینه فروش جواهرات و زیورآلات فعالیت دارد.

نیل‌بار تهران

نیل‌بار تهران واقع در مرکز خرید سام سنتر، به صورت تخصصی در زمینه آرایش و مراقبت از ناخن‌ها و همچنین فروش محصولات در همین زمینه، فعالیت دارد.

شکم‌گردی در سام سنتر

در این بخش رستوران‌های پاساژ سام سنتر را معرفی می‌کنیم.

سام‌کافه شعبه سام سنتر

سام‌کافه از کافه‌های مشهور تهران است. شعبه سام سنترِ سام‌کافه در طبقه اول این مجتمع  قرار دارد. محیط کافه بسیار گرم و دلنشین است و نمای خوب و دلبازی رو به خیابان دارد. میزهای دو نفره و چندنفره و یک میز بزرگ دورهمی، فضای کافه رستوران را تشکیل داده‌اند. آشپزخانه از محیط کافه جدا نیست و می‌توانید آماده شدن سفارشات را در آن ملاحظه کنید. دیوارهای بتنی که روی آن‌ها تابلوهای نقاشی آویزان شده ممکنه است احساس متفاوتی در شما ایجاد کند؛ اما روی هم رفته می‌توانیم فضای رستوران سام کافه شعبه سام سنتر را بسیار خوب توصیف کنیم.

آشپزخانه ویترین

محیط این رستوران کوچک اما بسیار شیک است که نمای دلپذیری رو به سوی خیابان فرشته دارد. رستوران  ویترین واقع در سام سنتر به دو بخش تقسیم می‌شود: سالن و میز سرآشپز. برای استفاده از میز سرآشپز حتما باید قبل از مراجعه آنرا  را رزرو کنید. آیتم‌های منوی رستوران ویترین بسیار متنوع و جالب است.

منوی رستوران شامل انواع غذاهای فست‌فودی مانند برگر، پیتزا، تاکو و انواع ساندویچ‌، غذاهای گریل‌شده، سالاد و پیش‌غذاست. در آشپزخانه ویترین روزهای آخر هفته برخی از خورش‌ها مانند خورش قلیه با ماهی، خورش بادمجان و… نیز سرو می‌شود. آشپزخانه ویترین در طبقه اول سام سنتر قرار دارد.

کوکی‌ باکس

کوکی‌باکس شیرینی‌فروشی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده‌است. یکی از شعبات این شیرینی فروشی با سابقه در سام سنتر الهیه فعالیت دارد. کوکی باکس هم به تازگی و کیفیت بالای شیرینی‌های خود مشهور است و هم جعبه‌های شیک و خوش‌ترکیبی که محصولات‌اش را در آنها بسته‌بندی می‌کند. انواع تارت، چیزکیک، کیک و شکلات آیتم‌های منوی کوکی‌باکس هستند.

رستوران تومو

تومو کافه‌رستورانی ایتالیایی است که بیشتر به خاطر پیتزاهایی که طبخ می‌کند، شهرت دارد. این رستوران با چندین شعبه در تهران از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های غذاهای ایتالیایی در تهران است. یکی از شعبات تومو درمرکز خرید سام سنتر فعالیت دارد. از محاسن مهم شعبه سام سنتر تومو، فضای دنج و بسیار دلنشین آن است.

سایر امکانات مجتمع تجاری سام سنتر تهران

در تمام محیط مجتمع تجاری سام سنتر فرشته، نیمکت‌های شیک جهت رفاه حال بازدیدکنندگان تعبیه شده‌است. همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیار زیبا با چیدمانی عالی و دکوراسیونی بی‌نظیر دارد که می‌توانید در بالکن‌های دلباز و تماشایی آن، انواع غذاهای ایرانی و خارجی را با کیفیتی مناسب میل کنید. این مجتمع دارای لابی خاص با طراحی مدرن و چشم‌اندازی دلنشین است. باشگاه ورزشی متا فیتنس از دیگر امکانات سام سنتر است.

سام سنتر

ساخت و طراحی سام سنتر تهران

پروژه سام سنتر با مشارکت سه معمار به نام‌های سمیه نایب‌عباس، فاطمه براتی‌پور و نازنین افشار آغاز شد و تکمیل آن نیز تا سال ۱۳۹۲ به طول انجامید. در ساخت و طراحی سام سنتر سعی شده‌است تا عناصر مدرن و مینیمالیستی با المان‌های لوکس اروپایی با یکدیگر ترکیب شوند. برای ساخت نمای مجموعه سام سنتر از دو پوسته از جنس لمینت فشرده و نورپردازی منحصر به فرد استفاده شده‌است.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی مرکز خرید سام سنتر پرداختیم. سام سنتر قشر مرفه و شمال‌نشین شهر تهران را هدف گرفته که به دنبال کالاهای لوکس، خاص و تک هستند. مرکز خرید لوکسی که این روزها چند رقیب در خیابان فرشته پیدا کرده و آن را خلوت‌تر از پیش کرده‌است. برای آشنایی با دیگر مراکز خرید تهران صفحه مراکز خرید وبسایت تهرانیکا را بخوانید.

برچسب‌ها: سام سنتر، سمیه نایب‌عباس، فاطمه براتی‌پور، نازنین افشار