بهترین مراکز خرید تهران

در زندگی شهرنشینی، یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی که می‌توان پیدا کرد گشت‌وگذار در پاساژهای گوناگون و خرید کردن است. اگر تهرانی باشید هم که چه بهتر، زیرا پایتخت ایران انبوهی مرکز خرید و پاساژ جذاب دارد که نه‌تنها امکان تهیه لوازم فانتزی، اثاث منزل و پوشاک را فراهم می‌آورند؛ بلکه گاهی می‌توانید در آن‌ها به سینما بروید؛ با دوستان خود رستوران‌بازی کنید و یا خیلی ساده در آن‌ها قدم زده و از فستیوال نور و رنگ پیرامون خود لذت ببرید.

در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از جذاب‌ترین، خوش‌ساخت‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران آشنا کنیم. این پاساژها گستره وسیعی از نیازها و سلایق را پوشش می‌دهند و بنابراین بهتر است حتما متن را تا انتها بخوانید و بدانید که آنچه به دنبالش می‌گردید را در کدام پاساژ خواهید یافت.

مرکز خرید کوروش تهران
مرکز خرید کوروش تهران | عکس از Hossein

پاساژ کوروش

مقاله بهترین مراکز خرید تهران را با پاساژ کوروش که در تقاطع بزرگراه ستاری شمال و خیابان پیامبر مرکزی قرار گرفته؛ آغاز می‌کنیم؛ پاساژ کوروش از همان روزی که افتتاح شد تا به امروز، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های تهرانی‌ها برای سپری کردن اوقاتی خوش و همینطور خرید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و عطر بوده‌است. بسیاری از برندهای مطرح بازار ایران را می‌توان در این مرکز خرید یافت و بنابراین باید هشدار بدهیم که اگر تصمیم به خرید در پاساژ کوروش گرفتید؛ لازم است با جیبی نسبتا پر از پول وارد آن شوید!

نخستین طبقات این مرکز تجاری به صورت تمام و کمال به برندهای لباس و آرایشی‌بهداشتی اختصاص یافته‌اند. اما کافیست سوار پله برقی‌های پاساژ شوید تا دنیاهایی کاملا متفاوت را در طبقات بالاتر پیدا کنید. به عنوان مثال یک طبقه از این پاساژ به یک شهربازی بسیار جذاب برای کودکان و نوجوانان اختصاص یافته و یک طبقه دیگر هم به بیش از ۱۰ سالن سینمای مختلف که جدیدترین فیلم‌های سینمای ایران و گاهی آثار تحسین‌شده سینمای جهان را پخش می‌کنند. اگر هم عاشق غذاهای متنوع باشید؛ فودکورت کوروش میزبان چندین رستوران با کیفیت و جذاب است که گستره وسیعی از غذاها را در اختیار شما قرار می‌دهند.

پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم تهران

مرکز خرید پالادیوم

با اینکه تقریبا تمام مراکز خرید موجود در لیست بهترین مراکز خرید تهران برندهای مطرح را در خود جای داده‌اند؛ اما اگر به صورت خاص از خرید از برندهای مختلف لذت می‌برید و دوست دارید در فضایی بسیار لوکس قدم بزنید؛ باید بدون هیچ تردید به سراغ پاساژ پالادیوم در منطقه زعفرانیه تهران بروید.

در پالادیوم گستره وسیعی از فعالیت‌ها امکان‌پذیر است. گذشته از امکان خرید پوشاک و لوازم بهداشتی‌آرایشی که احتمالا اصلی‌ترین علت جذابیت و محبوبیت پالادیوم باشد؛ خدماتی مانند کلینیک‌های زیبایی، سالن ماساژ و سالن‌های زیبایی را نیز در آن خواهید یافت. بعد هم نوبت به فودکورت هیجان‌انگیزی می‌رسد که میزبان برخی از بهترین رستوران‌های شهر تهران است و انواع و اقسام غذاهای سنتی و فست‌فودی را در اختیار شما می‌گذارد. حتی شیرینی‌ فروشی‌های پالادیوم هم جذابیت خاص خود را دارند و می‌توانید با یک خوردنی شیرین و دلچسب، آن‌هایی که دوست‌شان دارید را خوشحال کنید. در نهایت اما در نظر داشته باشید که حتی یک سفر کوتاه به مرکز خرید پالادیوم هم هزینه‌های نسبتا زیادی روی دست‌تان خواهد گذاشت. مقاله پالادیوم

ایران مال
ایران مال

ایران مال

گزینه‌ بعدی بهترین مراکز خرید تهران ایران‌مال است. ایران‌مال یکی از آن مراکز خریدی است که نامش طی چند وقت اخیر حسابی سر زبان‌ها افتاده و دلیل خوبی هم پشت این شناخته‌شدگی است. در واقع ایران‌مال بزرگ‌ترین پاساژ خاورمیانه است و در عین حال از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری دنیا به حساب می‌آید. ایران‌مال آنقدر بزرگ است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید حتی در یک روز کامل از تمام نقاط آن بازدید کنید و برای دستیابی به این هدف بزرگ باید چندین نوبت به ایران‌مال سر بزنید!

مرکز خرید ایران‌مال ۷۰۰ واحد تجاری گوناگون را در خود جای داده که همگی در فضایی ۳۰۰ هزار متر مربعی قرار گرفته‌اند؛ اما همه‌چیز به همین محدود نمی‌شود؛ چرا که تنها ۲۵ درصد از مساحت ایران‌مال به «مرکز خرید» اختصاص یافته و در بخش‌های دیگر آن می‌توان انبوهی سرگرمی دیگر دسترسی یافت. به عنوان مثال هم می‌توان به کتابخانه ایران‌مال اشاره کرد که در ایران بی‌نظیر است. در نهایت از دیگر ویژگی‌های ایران‌مال می‌توان به تعبیه بزرگ‌ترین هایپر مارکت تهران در آن و همینطور وجود بیش از ۲۰۰ رستوران و کافی‌شاپ و ۴ فودکورت مختلف اشاره کرد. مقاله ایران‌مال

بام لند
بام لند

مرکز خرید بام لند

مجموعه تفریحی و مرکز خرید بام لند از معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران است و عمده شهرت خود را نیز مدیون لوکس بودن اجناس و همینطور فراهم آوردن امکانات تفریحی دیگر مانند قایق‌سواری، ماهی‌گیری و پیاده‌روی است. این مرکز خرید منحصر به فرد، در فضای کاملا باز بنا شده و در واقع ۱۲ ویلای دو طبقه دارد که میزبان برخی از لوکس‌ترین و بهترین برندهای پوشاک، لوازم خانگی و جواهرات هستند. بدین ترتیب می‌توان برای خرید گستره وسیعی از اجناس به این بازار خرید و مجموعه تفریحی مراجعه کرد و با دست (و شکمی) پر به خانه بازگشت.

می‌گوییم شکمی پر چون مثل اکثر مناطق تفریحی تهران، بام لند هم میزبان تعداد زیادی کافه و رستوران با کیفیت است که می‌توانید غذاها و خوردنی‌هایی برای تمام سلایق را در آن‌ها بیابید. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم؛ می‌توانید سرگرمی‌های مختلفی در باملند بیابید و از دیگر سرگرمی‌ها لازم است به تجربه واقعیت مجازی، شهر بادی، اسکای فلایر، فوتبال دستی انسانی، شهر بازی سرپوشیده کیدز گاردن برای کودکان، پرش آزاد و حتی پیست پاتیناژ اشاره کرد.

بنابراین مهم نیست که دنبال غذا می‌گردید یا خرید یا حتی سرگرم شدن برای چند ساعت و فاصله گرفتن از شلوغی‌های تهران، در هر صورت کاری برای انجام دادن در بام‌لند خواهید یافت و در نهایت با رضایت کامل به خانه بازخواهید گشت. مقاله باملند

مرکز تجاری اپال
مرکز خرید اپال

مرکز خرید اپال

پاساژ اپال در واقع یک مجتمع تجاری‌تفریحی است که با فضای بسیار بزرگ خود و جاذبه‌های بصری‌اش، حسابی سرگرم‌تان می‌کند و در لیست بهترین مراکز خرید تهران تهرانیکا قرار گرفته است. می‌گوییم تجاری و تفریحی چون علاوه بر انبوه واحدهای تجاری که برندهای ایرانی و خارجی گوناگون را در خود جای داده‌اند؛ شاهد فضایی شاد و مفرح برای هرآن‌کسی که به این پاساژ می‌آید هستیم. از سوی دیگر بیش از ۴۵۰ فروشگاه مختلف در این پاساژ خواهید یافت که انبوهی از اجناس مختلف را به فروش می‌رسانند: از پوشاک و لوازم آرایشی‌بهداشتی گرفته تا لوازم تزیینی، لوازم خانگی و هر چیز مشابهی که به ذهن‌تان خطور کند.

از امکانات خرید در اپال که بگذریم، گزینه‌های بسیار دیگری نیز برای سرگرم کردن خود خواهید یافت. در واقع این پاساژ هم سالن سینما، شهر بازی، سالن بولینگ، سالن بیلیارد و چندین و چند رستوران و کافی‌شاپ دارد که هر یک بسته به علایق شما، تفریحی دلچسب به ارمغان می‌آورند. از دیگر امکانات موجود در این مرکز خرید خوش‌قیافه و جذاب می‌توان به اتاق‌های اختصاصی برای «پدر و کودک» و «مادر و کودک»، کاروارش، هایپرمارکت و پارکینگی هفت طبقه اشاره کرد.

بازار تهران
بازار تهران

بازار بزرگ تهران

اگر حال و حوصله شلوغی را دارید یا اصلا به صورت خاص ترجیح می‌دهید به مرکز خریدی بروید که میزبان هزاران تهرانی دیگر است، باید حتما سری به بازار بزرگ تهران بزنید که با وسعتی معادل ۱۰۵ هکتار، اصلی‌ترین مرکز اقتصادی پایتخت به حساب می‌آید و در گزینه‌های بهترین مراکز خرید تهران قرار دارد.

این بازار بافتی تاریخی دارد و همین باعث شده که در سال ۱۳۵۶ شمسی در فهرست آثار ملی ایران جای بگیرد. دسترسی به بازار هم بسیار ساده است و با توجه به اینکه می‌توان از خیابان‌های مولوی، خیام و پانزده خرداد وارد آن شد؛ داریم درباره یک قطب اقتصادی مهم در ایران و تهران صحبت می‌کنیم که اجازه می‌دهد از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در آن یافته و برای خود بخرید. برای اینکه درکی بهتر از عظمت این بازار داشته باشید باید گفت که انواع و اقسام خرده‌فروشی‌ها، عمده‌فروشی‌ها، کارگاه‌های تولیدی و انبارهای مختلف را در آن می‌یابید و در واقع بسیاری از قفسه‌های فروشگاه‌های مختلف کشور توسط فعالین این بازار پر می‌شوند.

گذشته از اینکه بازار بزرگ تهران یک مرکز خرید به نسبت ارزان‌قیمت‌تر و مناسب‌تر برای خرید هرچیزی، از لباس و زیورآلات گرفته تا کیف و کفش و لوازم خانگی است؛ اماکن دیدنی جذابی هم دارد. به عنوان مثال می‌توان به قهوه‌خانه حاج علی درویش اشاره کرد که کوچک‌ترین قهوه‌خانه جهان به حساب می‌آید و در فهرست آثار ملی ناملموس به ثبت رسیده است. یک توصیه مهم هم به شما داریم: هر زمان راهتان به بازار بزرگ تهران افتاد، سری هم به رستوران «مسلم» بزنید و یکی از بهترین ته‌چین‌های مرغ زندگی خود را میل کنید!

ارگ تجریش
ارگ تجریش

مرکز خرید ارگ تجریش

پاساژ ارگ تجریش در ۱۰ طبقه ساخته شده که پنج طبقه آن تجاری است و سایر طبقات به صورت کامل تبدیل به پارکینگ شده‌اند تا بازدیدکنندگان بدون هیچ نگرانی از کمبود فضای پارک، وارد پاساژ شده و حسابی خوش بگذارنند. آن‌هایی که برای خرید کردن به چنین پاساژهایی می‌روند گزینه‌های بسیار زیادی پیش روی خود خواهند دید؛ زیرا ارگ تجریش امکان خرید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را در کنار مواردی از قبیل سیسمونی، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی‌بهداشتی و بسیاری جنس دیگر مهیا کرده است.

اگر هم حال و حوصله خرید کردن نداشتید یا دوست داشتید پیش از خروج از پاساژ تفریحی دیگر را امتحان کنید؛ امکانات مختلفی نظیر رستوران و کافی‌شاپ، فود کورت، کارواش، پردیس سینمایی با تازه‌ترین فیلم‌ها، شهر بازی فان تایم، آمفی‌تئاتر و حتی بام سبز در اختیارتان قرار گرفته که طبیعتا هر یک جذابیت خاص خود را داشته و بد نیست که سری به آن‌ها نیز بزنید.

مرکز خرید آوا سنتر تهران
مرکز خرید آوا سنتر تهران

مرکز خرید آوا سنتر

آوا سنتر که از همان ابتدا با ظاهر جذاب و معماری دلچسب‌اش شما را به خود خیره می‌کند؛ از محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران در شمال این شهر به حساب می‌آید. این پاساژ ۱۶ طبقه مختلف دارد و در طبقات گوناگون آن نزدیک به ۱۰۰ واحد تجاری، رستوران‌های شیک و با کیفیت، یک فود کورت بزرگ که طبقه‌ای کامل را اشغال کرده؛ نمایشگاه ماشین، پارکینگی با ظرفیت بسیار زیاد و موارد این چنینی را خواهید یافت.

اما گذشته از طراحی جذابش، آنچه آوا سنتر را حسابی معروف کرده؛ فروشگاه‌های طلا و جواهر لوکس موجود در آن است. البته گزینه‌های شما تنها به زیورآلات محدود نیست و می‌توانید با اندکی گشت‌وگذار در آن اجناس دیگری مانند پوشاک، لوازم آرایشی‌بهداشتی و حتی کتاب را هم پیدا کنید. زمانی هم که احساس خستگی یا گرسنگی کردید؛ یا می‌توانید به فود کورت متنوع و زیبای آن در طبقات پایینی سر بزنید یا به طبقات نهم و دهم آوا سنتر بروید تا در رستوران‌هایی با چشم‌اندازهای واقعا زیبا غذا بخورید. خوشبختانه دسترسی با وسایل حمل‌ونقل عمومی هم آسان است و برای مثال می‌توانید از طریق ایستگاه مترو اقدسیه خود را به این مرکز تجاری برسانید. مقاله آوا سنتر

مرکز خرید سام سنتر
مرکز خرید سام سنتر

مرکز خرید سام سنتر

همانطور که قطعا خودتان تا به اینجای کار حدس زده‌اید؛ بخش اعظمی از بهترین مراکز خرید تهران در شمال پایتخت قرار گرفته‌اند و یکی دیگر از آن‌‌ها نیز سام سنتر است. این بنا هم درست مانند مرکز خرید آوا سنتر معماری بسیار چشم‌نوازی دارد و در قالب ساختمانی ۹ طبقه ساخته شده که بخش‌های مختلف و متنوعی را در خود جای می‌دهد. در واقع ساختار پاساژ سام سنتر بدین شکل است که دو طبقه ابتدایی میزبان فروشگاه‌های مختلف است و ۷ طبقه باقی‌مانده نیز تبدیل به پارکینگ شده‌اند تا از بابت جای پارک در منطقه الهیه تهران، نگرانی خاصی نداشته باشید.

شما می‌توانید گستره وسیعی از اجناس، از چرم و عطر گرفته تا عینک آفتابی را در سام سنتر یافته و بخرید. این پاساژ یکی از گران‌ترین پاساژهای تهران است. در طبقه آخر این مرکز تجاری هم ۴ رستوران با فضای بسیار مجلل و چشم‌اندازی زیبا از شهر قرار گرفته. این رستوران‌ها غذایی بسیار لذیذ و کمیاب در تهران را سرو می‌کنند و اگر حاضر باشید هزینه کنید؛ تجربه‌ای بسیار دلچسب از آن‌ها کنار دوستان و اعضای خانواده خود به دست خواهید آورد. مقاله سام سنتر

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از جذاب‌ترین، خوش‌ساخت‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین مراکز خرید تهران آشنا کنیم و توضیحاتی درباره این بهترین مراکز خرید تهران ارائه کنیم.

برچسب‌ها: آوا سنتر، ایران مال، بازار، بام لند، سام سنتر، مرکز خرید اپال، مرکز خرید ارگ، مرکز خرید کوروش

دیدگاهتان را بنویسید