مردم در حال تردد در پاساژ فردوسی
رنج قیمت: مناسب

پاساژ فردوسی از معروف‌ترین مراکز خرید تهران در بازار خیابان فردوسی است. درست در جایی که تهرانی‌ها آنرا به ساختمان پلاسکو و چهارراه استانبول می‌شناسند، کنار ساختمان پلاسکوی جدید، سال‌ها میزبان مردان و پسران خوش‌پوش ایرانی بوده است. در این مقاله پاساژ فردوسی تهران را معرفی می‌کنیم؛ امکانات، مزایا و معایبش را بررسی می‌کنیم و از تاریخچه‌اش می‌گوییم تا بتوانید برای یک خرید عالی و یک گشت و گذار حسابی بهترین برنامه را بریزید.

معرفی پاساژ فردوسی

اگر در چهارراه استانبول، کمی به این طرف و آن طرف نگاه کنید، ساختمانی عظیم با شیشه‌های سبز می‌بینید که همان پاساژ فردوسی تهران است. پاساژ فردوسی ۱۱ طبقه و حدود ۹۲۰ واحد تجاری دارد. طبقه زیر همکف، اول و دوم بیشتر تک‌فروشی هستند و مناسب خرید افراد عادی، طبقه‌های بالاتر عمده‌فروشی هستند با قیمت‌های مناسب و دو طبقه‌ آخر خیاطی و تولیدی‌اند. یک سالن پذیرایی بزرگ و پارکینگ طبقاتی هم در این ساختمان وجود دارد.

انواع لباس مردانه، در هر سبک و استایل را می‌توانید در این پاساژ بزرگ پیدا کنید. از پیراهن هاوایی تا کت و شلوار، از کتانی تا کروات هر چه بخواهید اینجا هست؛ فقط باید خوب بگردید. برای گشت و گذار و خرید در این پاساژ دو سه ساعتی زمان لازم دارید.

چه چیزهایی می‌توانیم از پاساژ فردوسی بخریم؟

پاساژ فردوسی یکی از مراکز خریدی است که فروشگاه‌های آن به صورت اختصاصی انواع پوشاک آقایان را به فروش می‌رسانند. تنوع کالاها در این پاساژ بسیار بالاست و تقریبا می‌توانید مطمئن باشید که با توجه به بودجه‌ خود برای خرید می‌توانید لباس‌های مورد نظر خود را از پاساژ فردوسی تهیه کنید.

انواع پوشاک مردانه، از کاپشن تا زیرپوش را می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید. کالاها بیشتر تولید داخلی هستند حتی اگر مارک‌های دیگر رویشان خورده باشد اما اکثر مشتری‌ها از جنس و کیفیت کارها راضی‌اند. بیشتر مغازه‌ها لباس‌های اسپرت و پسرانه می‌فروشند اما ست‌های مردانه رسمی‌تر و حتی کت و شلوار هم می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید.

بسیاری از مغازه‌ها در اینستاگرام برای خودشان پیج دارند و کارهایشان را در اینستاگرام هم به اشتراک می‌گذارند تا اول ببینید و بعد خرید کنید. انواع شلوار، کاپشن، هودی، تی‌شرت، پیراهن، کت و شلوار و انواع دیگر لباس‌های رسمی مانند کت و شلوار و جلیقه، انواع کفش، انواع کلاه، شال گردن، پلیور و… از جمله پوشاکی هستند که در فروشگاه‌های پاساژ فردوسی عرضه می‌‎شوند.

قیمت‌ پوشاک مردانه در پاساژ فردوسی

طبقه‌های پایینی بیشتر برای خرید تکی هستند و قیمت‌هایشان نسبت به فروش عمده بالاتر است. قیمت‌های پاساژ فردوسی را اکثر مراجعین متوسط رو به بالا می‌دانند البته نسبت به مراکز خرید لاکچری بالاشهر، قیمت‌های پاساژ فردوسی خیلی هم مناسب است.

ساعت کار پاساژ فردوسی

فروشگاه‌های پاساژ فردوسی از حدود ساعت ۱۰ تا ساعت ۲۱ باز هستند. فروشگاه‌ها اغلب در تمامی ساعت روز باز هستند. همچنین فروشگاه‌های پاساژ فردوسی در روزهای تعطیل و اعیاد نیز باز هستند و مانند روزهای غیر تعطیل در طول هفته فعالیت دارند.

امکانات پاساژ فردوسی

ساختمان پاساژ فردوسی با پله برقی، آسانسور، سرویس بهداشتی و دستگاه خودپرداز تجهیز شده است. اما احتمال اینکه آسانسور خراب باشد یا از بهداشت سرویس‌های بهداشتی راضی نباشید وجود دارد. پاکیزگی محیط پاساژ گاهی پایین‌تر از حد انتظار است و بسیاری از مشتری‌ها هم از تهویه پاساژ فردوسی خصوصا در زمان شلوغی، زیاد راضی نیستند. اکثر مغازه‌های طبقه پایینی، اتاق پرو دارند تا خیالتان از خریدتان راحت‌تر باشد. در کل همه نیازهایتان برآورده می‌شود فقط نباید خیلی سخت‌گیر باشید.

برخورد فروشندگان و کارکنان پاساژ فردوسی

بسیاری از کارکنان پاساژ فردوسی از قدیمی‌های این بازار هستند، برخوردی دوستانه دارند و با مشتری خوب رفتار می‌کنند. اما در کل فضای پاساژ قدری مردانه است و اکثر خانوم‌ها زیاد از گشت و گذار و خرید از این پاساژ لذت نمی‌برند، خصوصا به تنهایی.

شکم‌گردی در پاساژ فردوسی

در پاساژ فردوسی هیچ کافه‌رستورانی وجود ندارد. چند فروشگاه کوچک که نوشیدنی گرم و سرد و تنقلات می‌فروشند تنها مکان‌هایی هستند که می‌توانید با صرف نوشیدنی کمی از خستگی خود بکاهید. این موضوع را هم حتما باید در نظر گرفت که در اطراف پاساژ فردوسی رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای صرف غذا به آنها مراجعه کنید.

تاریخچه پاساژ فردوسی

قبل از انقلاب، در سال ۱۳۵۱، مرحوم علیرضا صالحی پاساژ فردوسی تهران را بنا نهاد. این پاساژ در زمان خود از بزرگ‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید تهران بود. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هر مرد و پسر شیک‌پوشی حتما باید برای خرید لباس‌های خود از بهترین برندها، به این پاساژ در تهران می‌رفت. حتی تا دهه ۸۰ هنوز یکی از جاهایی بود که اگر مردی از آن خرید می‌کرد، او را شیک‌پوش و خوش‌استایل می‌دانستند. هنوز هم برای خرید لباس‌های شیک و به‌روز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مردان همین پاساژ فردوسی تهران است.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی پاساژ فردوسی تهران پرداختیم. برای آشنایی با دیگر اماکن تجاری خیابان فردوسی و خیابان جمهوری، مقاله‌های راهنمای خرید از خیابان فردوسی و مقاله راهنمای خرید از خیابان جمهوری را بخوانید. همچنین برای آشنایی با دیگر مراکز خرید شهر تهران، صفحه مراکز خرید وب‌سایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: بازار خیابان فردوسی، پاساژ فردوسی چهارراه استانبول