مردم در حال تردد از مقابل مرکز تجارت جهانی فردوسی
رنج قیمت: مناسب

مرکز تجارت جهانی در نزدیکی میدان فردوسی قرار دارد. مرکز خریدی بزرگ با سبک معماری غربی که می‌توانید در آن صرافی‌، مراکز فروش موبایل، پوشاک و صنایع دستی را پیدا کنید. این مجموعه با امکاناتی نظیر بانک، واحدهای اداری، فودکورت و مجموعه ورزشی، مجموعه کاملی برای خرید و تفریح در مرکز شهر تهران ایجاد کرده است. همچنین در مرکز تجارت جهانی می‌توانید به دارالترجمه و موسسات حقوقی نیز دسترسی داشته باشید.

این مرکز خرید به دلیل حساسیت زیاد در خرید و فروش ارز، سکه و طلا، داری پلیس امنیت است که از این مجموعه در طول روز محافظت می‌کند. در ادامه این مقاله همراه تهرانیکا باشید تا بیشتر با مرکز تجارت جهانی فردوسی بازار خیابان فردوسی آشنا شوید.

راهنمای طبقات تجاری و اداری مرکز تجارت جهانی فردوسی

این مرکز تجاری، اداری و فرهنگی حدودا ۷۰ هزار متر زیر بنای تجاری، اداری و فرهنگی‌هنری دارد. این مراکز شامل، صرافی‌، فروشگاه‌های عرضه موبایل و لوازم جانبی، پوشاک با برندهای تولید داخل کشور، طلا و جواهر، صنایع دستی، مجموعه رستوران و کافی‌شاپ، سالن آرایش زنانه، مجموعه ورزشی، سالن همایش، سالن حراجی و دفاتر تجار کشور است. در ادامه توضیحاتی درباره این قسمت‌ها ارائه می‌دهیم.

فروش ارز و انجام مبادلات ارزی

صنف اصلی در مرکز تجارت جهانی فردوسی را صرافی‌ها تشکیل می‌دهند. این مرکز خرید بزرگ در بورس اصلی فروش ارز و سکه یعنی میدان و خیابان فردوسی تاسیس شده است. شما می‌توانید انواع ارز و سکه طلا را از صرافی‌های مرکز تجارت جهانی فردوسی تهیه کنید. در این مجتمع تجاری‌اداری، یک طبقه کامل به امور مربوط به خرید و فروش حواله اختصاص دارد. هر گونه مبادلات ارزی در داخل و خارج از کشور را می‌توانید در این مجتمع تجاری انجام دهید.

فروش موبایل

شما می‌توانید در مرکز تجارت جهانی به فروشگاه‌های موبایل نیز دسترسی داشته باشید. انواع موبایل و لوازم جانبی موبایل در این مرکز خرید به فروش می‌رسند.

سرای هنر فردوسی

یکی از نکات جالب مرکز تجارت جهانی فردوسی وجود یک هایپر صنایع دستی است. یک طبقه کامل در این مرکز خرید به فروش انواع صنایع دستی از سرتاسر ایران اختصاص دارد که به نام «صنایع هنر فردوسی» نامگذاری شده است. در این طبقه می‌توانید هر نوع صنایع دستی شامل انواع ظروف، صنایع خاتم‌کاری شده، صنایع قلم‌زنی، انواع فرش، زیورآلات سنتی، تذهیب، میناکاری، خوشنویسی، مجسمه، خراطی و آثار ساخته شده از چرم، چاپ روی پارچه، سرامیک، سفال و آبگینه و… را تهیه کنید.

سالن حراج مرکز تجارت جهانی فردوسی

سالن حراج یکی از ایده‌های جالب این پاساژ است. گاهی روزها در طول سال این مرکز برگزار کننده برخی حراجی‌های آثار نفیس مجموعه‌داران داخلی و خارجی صنایع دستی در تهران است. همچنین در برخی اوقات سال در این سالن کارگاه‌های آموزشی یک روزه توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود.

رستوران و فودکورت

چندین کافه و رستوران در مرکز تجارت جهانی فردوسی فعالیت دارند تا امکانات رفاهی این مجموعه را کامل‌تر کنند. برای صرف غذا و نوشیدنی می‌توانید به کافی‌شاپ، رستوران و فودکورت مجموعه تجاری‌اداری فردوسی مراجعه کنید.

عمارت فردوس

عمارت فردوس رستوران سنتی در دل مجتمع تجارت جهانی فردوسی است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی را میل کنید. عمارت فردوس فضای دلنشینی دارد که تزئینات آن با المان‌های معماری سنتی ایرانی انجام گرفته و محیط آن می‌تواند حس و حال خوبی را تداعی کند. همچنین این رستوران به دلیل قرار گرفتن در محدوده بازارخیابان فردوسی محل مناسبی برای قرارهای کاری است.

مجموعه ورزشی مرکز تجارت جهانی فردوسی

مجموعه تجارت جهانی فردوسی در طبقه منفی شش خود دارای دو سالن بزرگ ورزشی جداگانه برای خانم‌ها و آقایان است. در این باشگاه‌های ورزشی امکانات به‌روز برای انجام ورزش‎های تیمی و انفرادی محیا شده است. در این مجموعه بسیار تمیز و استاندارد می‌توانید در روزهای عادی از ساعت ۷ الی ۲۱ و روزهای تعطیل ۱۰ الی ۱۸ ورزش کنید.

دیگر امکانات مجموعه ورزشی تجارت جهانی عبارتند از: سالن بدنسازی، سالن‌های مجزا برای ورزش‌های گروهی، سونای خشک و بخار، حوضچه درمانی، حمام ترکی، جکوزی، اتاق نمک، اسپا و…

سخن آخر

مجتمع تجاری اداری تجارت جهانی در خیابان فردوسی یکی از مراکز مدرن و لوکس در محدوده مرکز شهر تهران است که به فروش ارز، سکه، طلا، جواهر، پوشاک و موبایل اختصاص دارد. در این مقاله سعی کردیم این مرکز و امکانات آن را معرفی کنیم. برای آشنایی با دیگر اماکن تجاری خیابان فردوسی، مقاله راهنمای خرید از خیابان فردوسی را بخوانید. همچنین برای آشنایی با دیگر مراکز خرید شهر تهران، صفحه مراکز خرید وب‌سایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: بازار خیابان فردوسی، مرکز تجارت جهانی فردوسی