خیابان امام
رنج قیمت: مناسب

خیابان امام‌خمینی یا خیابان سپه در قلب شهر تهران، یکی از خیابان‌های قدیمی پایتخت است. این خیابان از میدان امام‌خمینی یا توپخانه آغاز می‌شود و بعد از طی مسافتی طولانی به اتوبان یادگار امام می‌رسد. در کنار بناها و اماکن تاریخی جذاب این خیابان مانند باغ ملی، موزه پست، موزه مقدم و…، بخش‌هایی از این خیابان که در محدوده منطقه ۱۲ شهرداری قرار دارد، بورس چندین کالاست. وجود فروشگاه‌های پرتعداد، خیابان امام‌خمینی را به یکی از بازارهای پرتردد تجاری تهران تبدیل کرده است. در این مقاله به معرفی بورس‌های خیابان امام‌خمینی یا خیابان سپه می‌پردازیم.

بورس ابزار و یراق

خیابان امام‌خمینی از میدان توپخانه به سمت غرب کشیده شده است. در همان ابتدا، خیابان خمینی به یک بازار بزرگ و مهم می‌رسد؛ بازار حسن‌آباد. بازار حسن‌آباد بورس چندین کالای مختلف است. ابزار و یراق مشهورترین آنهاست. این بورس بین محدوده خیابان خیام تا خیابان شیخ‌هادی در غرب قرار دارد. در این بخش از خیابان امام‌خمینی تعداد زیادی فروشگاه و پاساژ در زمینه فروش ابزار و یراق درب، کمد و کابینت فعالیت دارند. بازار ابزار و یراق حسن‌آباد یک بازار فروش عمده و خرده است. فروشگاه از ۹ تا ۹ باز هستند.

بورس لوازم آتش‌نشانی و تجهیزات ایمنی

بورس یا بازار لوازم ایمنی و آتش‌نشانی و تجهیزات ترافیکی هم دقیقا در بازار حسن‌آباد قرار دارد. این بورس در خیابان امام‌خمینی روبروی بیمارستان سینا قرار دارد و تا محدوده خیابان شیخ‌هادی در غرب میدان حسن‌آباد امتداد دارد. کوچه جهانگردی شاخص‌ترین مرکز فروش این کالاهاست که در خیابان امام‌خمینی قرار دارد. بورس لوازم ایمنی و تجهیزات ترافیکی حسن‌آباد از ۹ الی ۱۸ باز هستند.

بورس کاموا و نخ

ضلع جنوب غربی میدان حسن‌آباد هم بورس کاموا و نخ است. چندین فروشگاه قدیمی در این بورس انواع کاموا و نخ ایرانی و خارجی (ترک، چینی و …) را می‌فروشند. همچنین ابزار بافتنی را می‌توانید از این بورس بخرید. بورس کاموا و نخ حسن‌آباد از ۹ الی ۱۸ باز هستند.

بورس پرچم، لباس و ادوات نظامی

از خیابان امام‌خمینی بعد از خیابان شیخ‌هادی تا محدوده خیابان ولی عصر هم بورس پرچم، لباس و ادوات نظامی قرار دارد. معمولا سربازان نظام وظیفه برای تهیه برخی ادوات نظامی، لباس‌، کالاها و اجناس مربوط به دوران خدمت با این بورس سر رو کار دارند. انجام امور خیاطی لباس نظامی هم در همین بورس انجام می‌شود. فروشگاه‌های لباس نظامی خیابان امام‌خمینی هر روز به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۲۰ باز هستند.

بورس لوازم کوهنوردی و کمپینگ

در خیابان امام‌خمینی، فاصله خیابان شیخ‌هادی تا خیابان ولی عصر بورس لوازم کوهنوردی و کمپینگ هم وجود دارد. تعداد زیاد فروشگاه، تنوع زیاد و قیمت مناسب این قسمت از خیابان امام‌خمینی را مقصد جذابی برای کوهنوردان و طرفداران کمپینگ کرده است. فروشگاه‌ها معمولا هر روز به جز روزهای تعطیل سال از ساعت ۹ تا ۲۰ باز هستند.

حرف آخر

خیابان امام‌خمینی یا سپه خیابانی است قدیمی که بخش‌هایی از آن بورس چندین کالا است. ابزار و یراق، کاموا و نخ، لوازم ایمنی و تجهیزات ترافیکی، لوازم کوهنوردی و کمپ و بورس لباس و تجهیزات نظامی بورس‌های خیابان امام‌خمینی هستند. ما در این مقاله بورس‌های این خیابان را به شما معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر بورس‌ها و بازار‌های شهر تهران، صفحه مراکز خرید وبسایت تهرانیکا را بخوانید.

برچسب‌ها: بازار حسن‌آباد، بازار خیابان سپه