خیابان فردوسی
رنج قیمت: مناسب

خیابان ۱۶۰ ساله فردوسی از خیابان‌های قدیمی شهر تهران است که در ابتدا در آن فعالیت تجاری انجام نمی‌شد و اطراف این خیابان را باغ‌ها احاطه کرده‌ بودند. با افزایش جمعیت شهر تهران و پیشروی فیزیکی شهر، این باغ‌ها جای خود را به خانه‌ها و واحدهای تجاری دادند و کم‌کم این خیابان از خیابان‌های مرکزی کلانشهر تهران شد و بازار خیابان فردوسی بازاری پر رونق. امروزه خیابان فردوسی بورس فروش کالاهایی مختلفی شده است؛ ارز و سکه، چرم، لوازم شخصی برقی، لوازم شکار و ماهیگیری، چاپ و شبرنگ، لوازم صوتی‌تصویری و کنسول بازی بورس‌های بازار خیابان فردوسی هستند. در ادامه بورس‌های بازار خیابان فردوسی را از شمال این خیابان تا جنوب آن معرفی می‌کنیم. با تهرانیکا همراه باشید.

خیابان فردوسی دسترسی مناسبی با حمل و نقل عمومی دارد. این خیابان در هر دو سمت شمالی و جنوبی خود در کنار ایستگاه مترو است؛ ایستگاه امام‌خمینی در میدان توپخانه و ایستگاه فردوسی در میدان فردوسی. همچنین ایستگاه سعدی در خیابان جمهوری در نزدیکی میانه خیابان فردوسی است. ازین‌رو برای رفتن به هریک از بورس‌ها می‌توانید ایستگاه نزدیک‌تر را انتخاب کنید.

بورس ارز و سکه بازار فردوسی

شاید بعد از شاهنامه اولین چیزی که از فردوسی به خاطر اغلب ما بیایید سکه، ارز و صرافی است. میدان فردوسی تا تقاطع این خیابان با خیابان جمهوری که به چهارراه استانبول شهرت دارد بورس اصلی و قدیمی معامله ارز و سکه در تهران است. صرافی‌های زیادی در این محدوده از شهر تهران سال‌‎هاست که فعالیت می‌کنند.

اگر از میدان و خیابان فردوسی به سمت خیابان جمهوری رفته باشید حتما صرافی‌ها و فروشندگان ارز و دلار را دیده‌اید. صرافی‌ها پشت ویترین خود تابلوهای الکترونیکی نمایش قیمت ارز و سکه را نمایش داده‌اند؛ نمایش‌گرهایی که مدت‌هاست به خاموش بودنشان عادت کرده‌ایم. کنار میدان فردوسی، تقاطع خیابان منوچهری و چهارراه استانبول صرافی‌های زیادی می‌بینید. همینطور فروشندگانی که در کنار خیابان خرید و فروش ارز می‌کنند.

مرکز تجارت جهانی فردوسی نزدیک به میدان فردوسی و پاساژ افشار از مراکز خرید ارز و سکه در خیابان فردوسی هستند.

بورس سکه، ارز و صرافی بازار فردوسی کجاست؟

خیابان فردوسی، حدفاصل چهارراه استانبول تا میدان فردوسی

بورس چرم بازار فردوسی

خیابان فردوسی شناخته شده‌ترین و بزرگترین بورس فروش چرم تهران است. شما در این خیابان می‌توانید انواع لباس چرمی مانند کت، پالتو، دستکش، کلاه، کمربند و کیف و کفش چرمی را با قیمت‌های مختلف خریداری کنید. برند‌های مشهور چرم در ایران و همچنین تولیدی‌های داخلی فراوانی در این خیابان کالاهای خود را به مشتریان عرضه می‌کنند.

اغلب کالاهای چرمی که در بورس خیابان فردوسی عرضه می‌شوند تولید داخل کشور هستند و از کیفیت و قیمت خوبی برخوردارند. یکی از مزایای خرید از خیابان فردوسی این است که می‌توانید ضمن اطمینان از کیفیت کالای مورد نظر خود تخفیف خوبی هم از فروشنده بگیرید. البته این موضوع درباره فروشگاه‌های چرم نظیر چرم مشهد یا نوین‌چرم کمی متفاوت است؛ معمولا این برندها در طول سال جشنواره‌های تخفیف زیادی برگزار می‌کنند و شما با اطلاع از این جشنواره‌ها می‌توانید برای خرید انواع پوشاک چرمی به این فروشگاه‌ها مراجعه کنید. اغلب فروشگاه‌های چرم خیابان فردوسی از ساعت ۹ صبح تا حوالی ۹ شب باز هستند.

کوچه تمدن که یکی از لوکیشن‌های پرطرفدار عکاسی در تهران است در ابتدای خیابان فردوسی از سمت میدان قرار دارد. در کوچه تمدن مرکز خرید تمدن از مراکز مهم فروش پوشاک چرمی قرار دارد. مقاله کوچه تمدن

بورس چرم خیابان فردوسی کجاست؟

خیابان فردوسی، حدفاصل چهارراه استانبول تا میدان فردوسی

بورس لوازم برقی شخصی بازار فردوسی

اگر نیاز به خرید ریش‌تراش، اپیلاتور و… دارید می‌توانید به بورس آن در خیابان‌های فردوسی و جمهوری (محدوده‌ی چهارراه استانبول) بروید. بخشی از خیابان‌های فردوسی و جمهوری بورس لوازم شخصی برقی است. در این راسته قدیمی تقریبا تمامی برندها از فلیپس تا براون و پاناسونیک و دیگر برندهای معتبر خارجی و برندهای ارزان‌تر و متفرقه را می‌توانید پیدا کنید. همچنین در این محدوده می‌توانید این نوع کالا را تعمیر کرده و یا لوازم جانبی آن نظیر سیم و شارژ و آداپتور را نیز تهیه کنید. فروشگاه‌ها معمولا از ۹ صبح تا ۸ شب باز هستند.

قیمت‌ها در این بورس کمی ارزان‌تر از باقی فروشگاه‌های سطح شهر است. فروشگاه‌ها اغلبشان قدیمی و معتبر هستند و فروشندگان می‌توانند بسته به نیاز شما بهترین پیشنهاد را برای خرید کالای مناسب به شما بدهند. در این بورس قدیمی مانند اغلب بورس‌ها بازار دست دوم فروش‌ها و دستفروش‌ها هم گرم است. اگر قصد خرید دارید می‌توانید نگاهی هم به اجناس آنها بیندازید.

بورس خرید و تعمیر لوازم برقی شخصی کجاست؟

تقاطع خیابان فردوسی و خیابان جمهوری (محدوده چهارراه استانبول)

بورس چاپ و شبرنگ بازار فردوسی

چاپ و برش شبرنگ، لیبل، استیکر، پلاک استیل از جمله کالاهایی هستند که می‌توانید بورس آن را در خیابان فردوسی پیدا کنید. از چهارراه استانبول در حوالی کوچه باربد می‌توانید فروشگاه‌های زیادی را پیدا کنید که خدمات چاپ و برش انواع برچسب‌های تبلیغاتی را به صورت عادی و فوری برای شما انجام می‌دهند. پاساژ سیما یکی از مراکز معتبر اینگونه خدمات در خیابان فردوسی نبش کوچه باربد قرار دارد. فروشگاه‌های این نوع خدمات از ساعت ۹ صبح تا حدود ۸ شب باز هستند.

بورس چاپ خیابان فردوسی کجاست؟

خیابان فردوسی، حدفاصل میدان توپخانه تا کوچه بلژیک

بورس لوازم شکار و ماهیگیری بازار فردوسی

لوازم شکار و ماهیگیری از جمله‌ کالاهایی است که بورس آن در خیابان فردوسی قرار دارد. از تقاطع چهارراه استانبول و خیابان فردوسی که به سمت میدان توپخانه حرکت کنید، بعد از کوچه برلن بورس وسایل و لوازم شکار قرار دارد. این بورس تا نزدیکی‌های میدان توپخانه ادامه دارد و حدودا ۴۰ فروشگاه و چند پاساژ دارد.

از بورس لوازم شکار خیابان فردوسی می‌توانید انواع تفنگ بادی، تفنگ شکاری، ساچمه‌، تیر تفنگ شکاری، دوربین، چوب ماهیگیری و وسایل شکار ماهی، انواع قلاب، چراغ قوه و… را تهیه کنید. فروشگاه‌های این راسته از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز هستند.

در کنار خیابان فردوسی دستفروشان نیز برخی کالاها نظیر ساچمه را می‌فروشند. این راسته یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های تهران به شمار می‌رود.

بورس لوازم شکار و ماهیگیری کجاست؟

خیابان فردوسی، حدفاصل میدان توپخانه تا کوچه برلن

بورس لوازم صوتی‌تصویری و دوربین مداربسته خیابان فردوسی

خیابان فردوسی از بورس‌های اصلی فروش لوازم صوتی‌تصویری در تهران است. در محدوده شمالی میدان توپخانه که از قدیم تا به امروز به پشت‌شهرداری شهرت دارد، می‌توانید تمام لوازم صوتی و تصویری ماشین و خانه را در برندها و قیمت‌های مختلف‌ و تنوع زیاد خریداری کنید.

پاساژهای مطیعی، فتوت، لباف، شیرازی، ۲۴، ۲۶، ۱۱۰، فردوسی و طبس از مراکز خرید و تعمیر لوازم صوتی‌‌تصویری در محدوده خیابان فردوسی هستند. ساعت کاری فروشگاه‌ها از ساعت ۹ الی ۸ شب است. قیمت‌ لوازم صوتی‌تصویری ماشین در برخی فروشگاه‎‌های خیابان فردوسی مناسب است.

شما می‎‌‌توانید کالاهایی مانند انواع باند و اسپیکر، ضبط و پخش و انواع سیستم ‌های صوتی، انواع نمایشگرهای ماشین، بلوتوث، میکروفون، انواع ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، پی‌اس‌پی و… را از این بورس خریداری کنید. همچنین می‌توانید تعمیر و نصب انواع کنسول بازی و لوازم آن را انجام دهید.

سخن آخر

در این مقاله بورس‌های بازار خیابان فردوسی را معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر بازارهای تهران، صفحه مراکز خرید وب‌سایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: بازار خیابان فردوسی