مردم در حال تردد در خیابان جمهوری
رنج قیمت: مناسب

خیابان جمهوری یکی از خیابان‌های طولانی مرکز شهر تهران است. این خیابان قدیمی به عنوان یکی از مراکز تجاری اصلی تهران، چندین بورس را در خود جای داده است. خیابان جمهوری از خیابان رودکی در غرب شروع می‌شود و تا میدان بهارستان در شرق امتداد می‌یابد. سرتاسر خیابان جمهوری یکطرفه به سمت شرق است و عمده آن در طرح ترافیک اصلی قرار دارد.

این خیابان در چندین محله قرار دارد و با چند خیابان اصلی تهران تقاطع دارد. تقاطع با خیان‌های رودکی، اسکندری، کارگر جنوبی، فلسطین، ولیعصر، حافظ، سی تیر، شیخ‌هادی، فردوسی، لاله‌زار، سعدی، ملت و…، و تقاطع با بزرگراه نواب و میدان بهارستان، خیابان جمهوری را به یکی از خیابان‌های اصلی و پر رفت و آمد شهر تهران تبدیل کرده است. این مقاله راهنمای خرید از بازار خیابان جمهوری است. در ادامه با تهرانیکا همراه باشید.

از خیابان جمهوری چه چیزهایی می‌توانیم بخریم؟

خیابان جمهوری بازار وسیعی دارد؛ موبایل، کامپیوتر و کالاهای دیجیتال مانند ساعت هوشمند، تبلت و…، انواع پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، عینک آفتابی و طبی، لوازم عکاسی، ساز و ابزار موسیقی، قهوه و شکلات، ابزار و لوازم اصلاح و… را می‌توان از خیابان جمهوری تهیه کرد. همچنین اصناف چاپ و تبلیغات و صرافی نیز در بازار خیابان جمهوری خدمات می‌دهند.

معرفی بورس‌های بازار جمهوری

در ادامه برای دسترسی راحت‌تر محدوده هر کدام از بورس‌های خیابان جمهوری را معرفی می‌کنیم.

بورس موبایل، کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال جمهوری

بازار موبایل، کامپیوتر و لوازم دیجیتال احتمالا شناخته شده‌ترین بورس خیابان جمهوری است. تقاطع خیابان حافظ و جمهوری تا محدوده خیابان سی تیر در شرق و خیابان شیخ هادی در غرب بورس کالاهای دیجیتال خیابان جمهوری است. پاساژهای علاءالدین، چارسو، امجد و پاساژ آلومینیوم مشهورترین مجتمع‌های تجاری خیابان جمهوری در زمینه فروش موبایل و لوازم دیجیتال هستند.

بورس تعمیرات موبایل و کالاهای دیجیتال نیز دقیقا در همین قسمت از خیابان جمهوری قرار دارد. ساعت کاری فروشگاه‌های کالاهای دیجیتال جمهوری از ۹ صبح الی ۹ شب است. روزهای جمعه و تعطیل سال برخی فروشگاه‌ها و مراکز خرید یا کامل باز هستن و یا تا ظهر فعالیت می‌کنند.

بورس ابزارآلات موسیقی جمهوری

بورس لوازم و آلات موسیقی یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های خیابان جمهوری است. این بورس نیز دقیقا در تقاطع چهارراه حافظ و خیابان جمهوری قرار دارد. بورس لوازم موسیقی خیابان جمهوری یکی از بورس‌های قیمت مناسب آلات موسیقی در تهران است. ساعت کاری فروشگاه‌ی فروشنده ساز در خیابان جمهوری از ۹ صبح الی ۹ شب است. روزهای جمعه و تعطیل سال برخی فروشگاه‌ها باز هستند.

بورس لوازم صوتی‌تصویری جمهوری

لوازم صوتی‌تصویری یکی دیگر از بورس‌های مشهور خیابان جمهوری است. این بورس دقیقا در محدوده محله و خیابان شیخ‌هادی تا حوالی تقاطع خیابان حافظ و خیابان جمهوری قرار دارد. نمایندگی‌های معتبر لوازم صوتی‌تصویری در این محدوده از خیابان جمهوری دهه‌هاست که فعالیت دارند. ساعت کاری فروشگاه‌های لوازم صوتی‌تصویری جمهوری از ۹ صبح تا ۹ شب است. روزهای جمعه و تعطیل سال برخی فروشگاه‌ها فعالیت دارند.

بورس پوشاک جمهوری

پوشاک یکی از کالاهایی است که چند راسته مهم در خیابان جمهوری دارد. بورس لباس زنانه و بچگانه جمهوری در محدوده تقاطع ولیعصر و خیابان جمهوری قرار دارد. پاساژهای حجت قدیم، همایون، شانزه‌لیزه و اکسفورد از شاخص‌ترین مراکز فروش لباس زنانه و بچگانه در همین محدوده از خیابان جمهوری قرار دارند.

دیگر بورس پوشاک خیابان جمهوری نیز از محدوده خیابان سی تیر تا میدان بهارستان قرار دارد. در این بورس بیشتر پوشاک رسمی و مجلسی مردانه پیدا می‌شود. فروشگاه‌های متعدد فروش کت و شلوار در این بخش از خیابان جمهوری حتما توجه شما را به خود جلب می‌کند. در بعضی بخش‌ها خیابان جمهوری ماننده محدوده ساختمان پلاسکو و پاساژ کویتی‌ها در چهارراه استانبول و پاساژ فردوسی می‌توانید پوشاک اسپرت هم پیدا کنید. بورس پوشاک خیابان جمهوری یکی از بورس‌های لباسِ با قیمت مناسب در تهران است. ساعت کاری فروشگاه‌های پوشاک جمهوری از ۹ الی ۹ شب است.

بورس چاپ و تبلیغات جمهوری

خیابان جمهوری از ابتدای خود از سمت میدان بهارستان تا محدوده خیابان مظفری بورس چاپ خیابان جمهوری است. خیابان ظهیرالاسلام، بورس اصلی انواع چاپ روی کاغذ نیز در همین محدوده از خیابان جمهوری قرار دارد. خدمات مربوط به چاپ کارت پستال، عقد، عروسی، عزا، چاپ تبلیغاتی و… را می‌توانید در چاپخانه‌های خیابان جمهوری انجام دهید. این بورس از ساعت ۹ الی ۶ عصر باز است. روزهای تعطیل نیز برخی فروشگاه‌ها فعالیت دارند.

بورس صرافی جمهوری

در تقاطع خیابان فردوسی و خیابان جمهوری یا همان چهارراه استانبول یکی دیگر از بورس‌های خیابان جمهوری قرار دارد؛ بورس صرافی و فروش سکه طلا. چند پاساژ و تعداد زیادی صرافی را می‌توانید در این محدوده از خیابان جمهوری پیدا کنید. ساعت کاری صرافی‌های جمهوری ۸ صبح تا ۶ عصر است. روزهای تعطیل صرافی‌های این خیابان هیچ فعالیتی ندارند.

بورس ماشین اصلاح جمهوری

حد فاصل چهارراه استانبول تا خیابان سی تیر در خیابان جمهوری نیز بورس انواع ماشین اصلاح قرار دارد. در این بورس کار تعمیرات ماشین اصلاح هم انجام می‌شود. ساعت کاری فروشگاه‌های ماشین اصلاح خیابان جمهوری از ۹ صبح تا ۹ شب است.

بورس عینک جمهوری

کوچه شاهرخ واقع در خیابان جمهوری بورس انواع عینک است. این کوچه دقیقا در خیابان جمهوری، روبروی پاساژ چارسو قرار دارد. چند مرکز خرید و تعداد زیادی فروشگاه در کوچه شاهرخ فعالیت دارند که انواع عینک آفتابی و طبی را می‎‌فروشند. این بورس یکی از بورس‌های فروش عینک با قیمت ارزان در تهران است. عمده کالاهایی که در فروشگاه‌های کوچه شاهرخ به فروش می‌رسند غیر اصل هستند. ساعت کاری فروشگاه‌های عینک کوچه شاهرخ جمهوری ۹ صبح الی ۹ شب است.

بورس لوازم عکاسی جمهوری

بورس لوازم عکاسی خیابان جمهوری دقیقا در تقاطع این خیابان‌ با خیابان حافظ تا محدوده خیابان شیخ‌هادی قرار دارد. تعمیرات دوربین و لوازم عکاسی نیز در این بورس انجام می‌شود. پاساژ مشهور آلومینیوم نیز در همین محدوده از خیابان جمهوری قرار دارد. ساعت کاری فروشگاه‌های لوازم عکاسی جمهوری از ۹ صبح الی ۹ شب است. روزهای جمعه و تعطیل نیز برخی فروشگاه‌ها باز هستند.

بورس قهوه و شکلات جمهوری

در حوالی چهارراه استانبول به سمت خیابان سی تیر چند مغازه فروش قهوه و شکلات فعالیت دارند. انواع شکلات و قهوه خارجی را می‌توانید از این قسمت خیابان جمهوری بخرید. بورس شکلات و قهوه خیابان جمهوری یکی از بورس‌های قدیمی شهر تهران است.

معابر و خیابان‌های مشهور خیابان جمهوری

خیابان لاله‌زار بورس لوازم روشنایی و لوازم الکتریکی، خیابان سپهسالار بورس کیف و کفش زنانه و بچگانه، خیابان ولیعصر بورس تجهیزات پزشکی، خیابان سعدی بورس پمپ آب، خیابان ظهیرالاسلام بورس کاغذ و چاپ و تبلیغات و کوچه رفاهی بورس لباس عروس و لوازم خرازی و جواهردوزی، بورس‌های همجوار خیابان جمهوری هستند.

مراکز خرید مشهور خیابان جمهوری

در ادامه برخی از مراکز خرید شاخص خیابان جمهوری را معرفی می‌کنیم.

ساختمان پلاسکو

ساختمان پلاسکو یکی از مشهورترین مراکز خرید خیابان جمهوری است. تمام طبقات و فروشگاه‌های ساختمان پلاسکو بورس تولید و فروس و پخش پوشاک است. مقاله ساختمان پلاسکو

ساختمان آلمینیوم

ساختمان آلمینیوم نیز یکی از قدیمی‌ترین مجتمع‌های تجاری خیابان جمهوری است که بیشتر فروش و تعمیرات لوازم دیجیتالی است. مقاله ساختمان آلومینیوم

پاساژ علاءالدین

پاساژ علاء الدین یکی دیگر از مشهورترین مجتمع‌های تجاری خیابان جمهوری است. این پاساژ یکی از بزرگترین مراکز فروش و تعمیرات موبایل است. مقاله پاساژ علاءالدین

پاساژ چارسو

مجتمع تجاری چارسو واقع در تقاطع خیابان‌های حافظ و جمهوری یکی از مراکز تجاری‌فرهنگی مدرن شهر تهران است. این مجتمع مرکز فروش لوازم دیجیتال است. مقاله پاساژ چارسو

پاساژ امجد

پاساژ امجد یکی از مراکز فروش قدیمی و شناخته‌شده‌ قطعات الکترونیکی در تهران است. مقاله پاساژ امجد

پاساژ پروانه

پاساژ پروانه به دلیل جمعه بازاری که سابقا در دل خود داشت، یکی از مراکز خرید مشهور در تمام تهران محسوب می‌شود. در این پاساژ فروشنده‌های پوشاک، صرافی و لوازم ماهیگیری فعالیت دارند. مقاله پاساژ پروانه

همچنین آبمیوه بهار ترافیک، پیراشکی خسروی، فروشگاه لطفی (نمایندگی پارکر)، هتل و کافه رستوران نادری، کافه ریو از مشهورترین اماکن تجاری خیابان جمهوری هستند.

حرف آخر

خیابان جمهوری در قلب شهر تهران یکی از مهم‌ترین خیابان‌های تجاری تهران است که چندین بورس تهران را در خود جای داده است. ما در این مقاله‌های بورس‌های مختلف بازار خیابان جمهوری را معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر بورس‌ها و بازارهای شهر تهران، صفحه مراکز خرید وبسایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: بازار خیابان جمهوری