مردم در حال تردد در خیابان ناصرخسرو از کنار بساط یک دستفروش
رنج قیمت: مناسب

در این مقاله بورس‌ها و مراکز خرید خیابان ناصرخسرو را معرفی می‌کنیم. خیابانی تاریخی که یکی از خیابان‌های زیبای مرکز شهر تهران است. این خیابان شمالی‌جنوبی میدان توپخانه را به خیابان ۱۵ خرداد متصل می‌کند.

جای پارک در خیابان ناصرخسرو

چند سالی است که عبور ماشین‌های شخصی از خیابان ناصرخسرو از تقاطع خیابان سعدی جنوبی تا خیابان ۱۵ خرداد ممنوع شده‌است و فقط چند دستگاه خودروهای حمل و نقل عمومی برقی در آن تردد دارند. این خیابان در طرح ترافیک اصلی قرار دارد و برای رسیدن به خیابان ناصرخسرو، باید مجوز روزانه طرح ترافیک بخرید. پارکینگ عمومی سعدی در ابتدای خیابان سعدی جنوبی در چند قدمی خیابان ناصرخسرو قرار دارد. این خیابان دسترسی خوبی به حمل و نقل عمومی مانند مترو دارد.

چه کالاهایی در خیابان ناصرخسرو فروخته می‌شود؟

طلا و جواهر، عطر و اسانس، لوازم الکتریکی، لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی، لوازم عکاسی، کتب مذهبی، لوازم جانبی موبایل و لوازم مذهبی از جمله کالاهایی هستند که در خیابان ناصرخسرو فروخته می‌شود. کوچه مروی، کوچه حاج‌نایب، کوچه خدابنده‌لو و همچنین سرای روشن از جمله مراکز خرید معروف در این خیابان تاریخی هستند. علاوه بر اینها خیابان ناصرخسرو به فروش‌ داروهای کمیاب به طور غیررسمی، خارج از داروخانه‌ها نیز مشهور است. با ما همراه باشید تا بیشتر با بازار خیابان ناصرخسرو آشنا شوید.

بورس طلا و جواهرات خیابان ناصرخسرو

خیابان ناصرخسرو یکی از بورس‌های مهم فروش طلا و جواهر در محدوده بازار تهران است. این بورس در ابتدای ناصرخسرو از سمت خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد. چندین پاساژ نظیر آینه، خادم، شمس‌العماره، نگین، بازار طلا و جواهر خلیج فارس و تویسرکانی در این خیابان فعالیت دارند. وجود طلاسازی‌های معتبر و قدیمی و فروشگاه‌هایی که طلای کم‌اجرت می‌فروشند از ویژگی‌های دیگر بازار ناصرخسرو است. تعمیر و ساخت طلا و جواهر هم در برخی فروشگاه‌ها و کارگاه‌های این خیابان انجام می‌شود.

بورس لوازم و تجهیزات عکاسی خیابان ناصرخسرو

خیابان ناصرخسرو حد فاصل خیابان صوراسرافیل تا دارالفنون، نزدیک میدان تاریخی توپخانه بورس لوازم و تجهیزات عکاسی است. در این بورس می‌توانید انواع و اقسام کالاهای مربوط به عکاسی را پیدا کنید. از انواع دوربین تا فیلم ۱۳۵ میلیمتری، کیف، انواع لنز، انواع فیلتر، نور و فلاش را می‌توانید از بورس لوازم عکاسی خیابان ناصرخسرو خریداری کنید.

بازار اجناس دست دوم هم در این راسته برقرار است. برخی فروشگاه‌های لوازم عکاسی ناصرخسرو انواع لوازم دست دوم عکاسی را در ویترین‌های خود برای فروش قرار داده‌اند. پاساژهای ایران‌پگاه، پاساژ جوانمرد و پاساژ گیلان‌تور از معتبرترین مراکز خرید لوازم عکاسی در محدوده خیابان ناصرخسرو هستند.

بورس اسانس، عطر و آرایشی‌بهداشتی خیابان ناصرخسرو

خیابان ناصرخسرو یکی از خیابان‌های خوش‌عطر تهران است. این خیابان تاریخی یکی از مراکز فروش عطر، اسانس عطر و لوازم آرایشی‌بهداشتی در محدوده بازار تهران است. از خیابان ۱۵ خرداد که وارد خیابان ناصرخسرو بشوید؛ در دو طرف خیابان فروشگاه‎‌های زیادی می‌بینید که عطر یا اسانس می‌فروشند. این فروشگاه‌ها تا محدوده کوچه مروی و کمی بعد از آن تا ابتدای خیابان صوراسرافیل پراکنده هستند. به غیر از کوچه مروی که می‌توانید از برخی فروشگاه‌های معتبر آن نظیر «گل سنگ» عطر و لوازم آرایشی ارجینال تهیه کنید؛ مابقی خیابان ناصرخسرو مملو از فروشگاه‌های اسانس عطر و برند‌های مشابه عطرهای ارجینال است. پاساژهای نشاط‌نو، نعیمی‌پور و علیرضا از جمله مراکز فروش این کالاها هستند.

بورس مواد شیمیایی خیابان ناصرخسرو

اگر به دنبال خرید مواد شیمیایی و ظروف آزمایشگاهی هستید و می‌خواهید بدانید که بورس این نوع کالاها کجاست؛ باید به سمت بازار تهران و خیابان ناصرخسرو بروید. خیابان ناصرخسرو محدوده کوچه مروی تا ابتدای خیابان صوراسرافیل بورس مواد شیمیایی است. از لوازم و شیشه‌آلات آزمایشگاهی تا انواع مواد شیمیایی را می‌توانید در این راسته پیدا کنید. کوچه تاریخی خدابنده‌لو در میانه‌های ناصرخسرو یکی از مراکز معتبر فروش مواد و لوازم شیمیایی است. اگر دانشجو هستید و یا برای کارگاه‌های مدارس نیاز به اینگونه کالاها دارید می‌توانید سری به خیابان ناصرخسرو بزنید. پاساژ‌ عطایی یکی از مراکز فروش ظروف آزمایشگاهی در این خیابان است.

بورس لوازم الکتریکی ناصرخسرو

در خیابان ناصرخسرو لوازم الکتریکی هم می‌توانید بخرید. از محدوده خیابان سعدی جنوبی تا خیابان صوراسرافیل فروشگاه‌های لوازم الکتریکی را می‌توانید پیدا کنید. پاساژ برقی یکی از مراکز فروش لوازم الکتریکی در خیابان ناصرخسرو است.

بورس کتاب ناصرخسرو

کوچه حاج‌نایب در اواسط خیابان ناصرخسرو قرار دارد. این کوچه قدیمی‌ترین بورس فروش کتاب در تهران است. نخستین کتاب‌فروشی‌ تهران توسط حاج‌رضا قمی‌نایب در این کوچه تاسیس شد. چندین فروشگاه و ناشر قدیمی هنوز هم در کوچه حاج‌نایب فعالیت دارند اما تعداشان به مرور زمان کاهش‌یافته؛ این ناشران همگی کتاب‌های مذهبی منتشر می‌کنند. در کوچه حاج‌نایب چاپخانه هم پیدا می‌کنید.

از این کوچه می‌توانید قرآن، کتاب دعا، مفاتیح، نهج‌البلاغه و دیگر آثار و کتب مذهبی را بخرید. کوچه حاج‌نایب بین خیابان صوراسرافیل و کوچه مروی قرار دارد. پاساژهای مجیدی، خاتمی و بازارچه کتاب از جمله مراکز فروش کتاب در کوچه حاج نایب خیابان ناصرخسرو هستند.

بورس لوازم جانبی موبایل

در ابتدای خیابان ناصرخسرو از سمت خیابان ۱۵ خرداد، چندین فروشگاه و تیمچه تاریخی صدراعظم فروشنده لوازم جانبی موبایل هستند.

بورس لوازم مذهبی خیابان ناصرخسرو

خیابان ناصرخسرو به عنوان یکی از چند خیابان قدیمی‌ تهران بورس کالاهای متفاوتی است. یکی از این کالاها پرچم و بنرهای مذهبی است. چندین فروشگاه در ابتدای خیابان ناصرخسرو از خیابان ۱۵ خرداد فروشنده این نوع کالا هستند.

مراکز قدیمی خیابان ناصرخسرو

در این بخش برخی از مراکز خرید و بازارهای قدیمی ناصرخسرو را معرفی می‌کنیم.

کوچه مروی؛ بورس پوشاک، لوازم آرایشی‌بهداشتی، عطر، خرازی، مواد غذایی خارجی

یک سوی کوچه مروی خیابان ناصرخسرو قرار دارد و سوی دیگر آن خیابان پامنار است. این کوچه تاریخی، جذاب و بسیار پرتردد یکی از مراکز خرید خیابان ناصرخسرو است که می‌توانید کالاهایی نظیر اکسسوری مو، لوازم آرایشی‌بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم خرازی و جواهردوزی، پوشاک و مواد غذایی خارجی را بخرید. مقاله بازار مروی و کوچه مروی

سرای روشن

سرای روشن، از قدیمی‌ترین مراکز تجاری پایتخت نیز در این خیابان قرار دارد. سرای روشن به دلیل معماری فاخر خود در میان علاقمندان به شهر تهران بسیار مشهور است. معماری آن الهام گرفته از سبک معماری بناهای مذهبی قرن شانزدهم اروپایی نظیر کلیسا است. پس از گذشت ده‌ها سال این ساختمان قدیمی در میان شلوغی خیابان ناصرخسرو و هیاهوی آن کمتر به چشم می‌آید. سرای روشن هنوز هم مرکز تجاری است. طبقه دوم آن این‌روزها تبدیل به انباری شده و از حجره یا مغازه‌های طبقه همکف، تجارِ بازار به عنوان دفتر کار یا فروشگاه استفاده می‌کنند. در سرای روشن فروشندگان لوازم الکتریکی، عطر و لوازم آرایشی‌بهداشتی فعالیت دارند. مقاله سرای روشن

سخن آخر

در این مقاله توضیحاتی درباره بورس‌های خیابان ناصرخسرو ارائه کردیم و مراکز خرید مشهور این بورس‌ها را معرفی کردیم.

برچسب‌ها: بازار طلا و جواهر خادم، بازار کوچه مروی، بازارچه کتاب حاج‌نایب، پاساژ ایران پگاه باب‌همایون، پاساژ برقی ناصرخسرو، پاساژ تویسرکانی ناصرخسرو، پاساژ جوانمرد ناصرخسرو، پاساژ خاتمی ناصرخسرو، پاساژ سقاباشی مروی، پاساژ شمس‌العماره ناصرخسرو، پاساژ طلا و جواهر آینه بازار، پاساژ عطایی ناصرخسرو، پاساژ گیلان‌تور ناصرخسرو، پاساژ مجیدی ناصرخسرو، پاساژ نگین ناصرخسرو، تیمچه صدراعظم بازار، خیابان ناصرخسرو، سرای روشن، مرکزخرید خلیج فارس