مردم در حال خرید و عبور در بازار ۱۵ خرداد بازار
رنج قیمت: مناسب

بازار پانزده خرداد یکی از راسته‌‌های اصلی بازار تهران است. این بازار به دلایل زیر از مهم‌ترین بخش‌های بازار نیز به شمار می‌آید: بازار پانزده خرداد اصلی‌ترین راه دسترسی مردم به بازار تهران است؛ قرارگرفتن بازار رضا، بازار دلگشا، بازار کویتی‌های رضایی و چندین پاساژ معتبر طلا و جواهر در این بازار؛ قرارگیری چند رستوران مشهور بازار تهران نظیر مسلم، شمشیری، شرف‌الاسلامی در این بازار و داشتن چند بورس مهم نظیر پوشاک و لوازم آرایشی‌‌بهداشتی. به این دلایل بازار پانزده خرداد روزانه پذیرای شمار زیادی از خریداران است.

درادامه این مقاله به معرفی بازار ۱۵ خرداد پرداخته و اطلاعاتی درباره بورس‌ها، راسته‌ها، مراکز خرید و شکم‌گردی در این بازار ارائه می‌دهیم. با تهرانیکا همراه باشید.

پاساژ موقوفه منیرالسلطنه
ابتدای بازار ۱۵ خرداد از گلوبندک
مردم در حال عبور در سبزه‌میدان
سبزه‌میدان
مردم در حال خرید و عبور در بازار ۱۵ خرداد
تقاطع ۱۵ خرداد با ناصرخسرو
مردم در حال عبور در بازار ۱۵ خرداد بازار
تقاطع ۱۵ خرداد با پامنار

در بازار ۱۵ خرداد چه چیزهایی می‌توان خرید؟

تقریبا هر نیازی و هر خریدی که داشته باشید می‌توانید آنرا در مراکز خرید خیابان ۱۵ خرداد جستجو کنید. علاوه بر فروشگاه‌های زیادی که در کنار این خیابان قرار دارند؛ ۶ مرکز خرید مهم بازار نیز در خیابان ۱۵ خرداد واقع شده‌اند. بسیاری از کالاها نظیر لباس، قهوه، صنایع دستی، لوازم قنادی، کیف و کفش، لوازم آرایشی‌بهداشتی، عطر و ادکلن، پارچه، عطاری، طلا و جواهر، طلای آب شده و شمش، پلاستیک، ظروف، کالاهای مخصوص بسته‌بندی، رنگ، مواد غذایی، ابزارآلات، لوازم آشپزخانه، لوازم برقی، پارچه، آهن‌آلات، بدلیجات، آجیل و خشکبار، مواد عایق‌کاری، مواد شیمیایی، ساعت، چرم و… را می‌توانید از این بازار تهیه کنید.

بورس‌های بازار ۱۵ خرداد

بورس پوشاک، آجیل و خشکبار که در ابتدای خیابان از سمت خیابان خیام و چهارراه گلوبندک قرار دارند و تا محدوده پله‌ نوروزخان فعالیت می‌کنند.

بورس لوازم آرایشی‌بهداشتی که فروشگاه‌های آن از خیابان خیام تا پله نوروزخان قرار دارند.

بورس طلا و جواهر که از محدوده سبزه‌میدان تا خیابان ناصرخسرو و کمی بعد از این خیابان قرار دارند.

بورس رنگ و رزین و اپوکسی، مواد شیمایی، ابزارآلات، که بعد از خیابان ناصرخسرو، روبروی مسجد امام قرار دارد و تا چهاراه مصطفی خمینی (سیروس) امتداد می‌یابد.

بورس عطاری و پلاستیک که بعد از مسجد امام آغاز می‌شود و تا پله نوروزخان ادامه دارد.

بورس صنایع دستی که در بازارچه تاریخی عودلاجان قرار دارد.

سردر و تابلوی بازار رضای بازار تهران
بازار رضای بازار
تابلو و درب ورودی پاساژ کویتیهای رضایی
پاساژ کویتیهای رضایی
بازار طلا و جواهر احسان بازار
بازار طلا و جواهر احسان بازار
مردم در حال خرید و عبور در بازار ۱۵ خرداد
بازار خلیج فارس بازار

مراکز خرید مشهور بازار ۱۵ خرداد

چندین مرکز خرید مدرن و مهم بازار تهران در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارند که در ادامه این مراکز را به شما معرفی می‌کنیم.

پاساژ دلگشا

پاساژ دلگشا بزرگترین مرکز خرید مدرن بازار تهران است. این پاساژ با هدف حمایت از تولیدات داخلی در خیابان ۱۵ خرداد افتتاح شد. در پاساژ دلگشا می‌توانید کالاهایی نظیر انواع پوشاک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی‌بهداشتی، موبایل، بدلیجات و… را تهیه کنید.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد روبروی میدان ارگ (۱۵ خرداد). مقاله پاساژ دلگشا

بازار رضا

بازار رضای بازار تهران، با نام پاساژ رضا و بازار بزرگ رضا نیز شناخته می‌­شود. پاساژ رضا یکی از قسمت­‌های مدرن بازار پانزده خرداد است. در پاساژ رضا خبری از بافت قدیمی بازار بزرگ تهران نیست. با این حال این پاساژ در دل بافت قدیمی بازار تهران یعنی خیابان پانزده خرداد واقع شده است. بازار رضا ۵ طبقه و ۵۸۰ مغازه دارد که هر کدام در صنف مخصوص به خود فعالیت می­‌کنند. انواع پوشاک کالاهایی هستند که برای خریدشان می‌توانید به بازار رضا مراجعه کنید.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد روبروی میدان ارگ (۱۵ خرداد). مقاله بازار رضا

بازار کویتیهای رضایی

بازار کویتیهای رضایی یکی دیگر از مراکز خرید شناخته شده در خیابان ۱۵ خرداد است. این بازار بورس انواع لباس است. شما برای تهیه انواع لباس با قیمت مناسب می‌توانید به بازار کویتی‌های رضایی مراجعه کنید.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد بین خیابان ناصرخسرو و عرب‌زاده قرار دارد. مقاله بازار کویتیهای رضایی

بازار بزرگ طلا و جواهر احسان

پاساژ احسان واقع در خیابان ۱۵ خرداد از معتبرترین مراکز خرید طلا و جواهر در تهران است. بسیاری از شهروندان تهرانی به قصد خرید طلا راهی بازار بزرگ می‌شوند؛ چنانچه به دنبال بازار مطمئن و معتبر برای خرید طلا و جواهر هستید؛ بازار طلای جواهر احسان یکی از گزینه‌های شماست.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد نرسیده به خیابان ناصرخسرو. مقاله پاساژ احسان

بازار طلا و جواهر خلیج فارس

چندین مرکز مهم فروش طلا و جواهر در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارند. بازار طلا و جواهر خلیج فارس یکی از این مراکز است که درب ورودی آن در تقاطع خیابان ۱۵ خرداد و ناصرخسرو قرار دارد. پاساژی در زیر زمین که تمام فروشگاه‌های آن به صنف طلا و جواهر اختصاص دارد. اگر برای خرید طلا قصد دارید به بازار تهران بروید؛ پاساژ طلا و جواهر خلیج فارس یکی از گزینه‌های شماست. این پاساژ از معتبرترین مراکز خرید بازار تهران است.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد، نبش خیابان ناصر خسرو. مقاله بازار طلا و جواهر خلیج فارس

بازار بزرگ طلا و جواهر ایران

بازار بزرگ طلا و جواهر ایران در سبزه‌میدان قرار دارد. این مرکز تجاری یکی از معتبرترین مراکز فروش طلا و جواهر در بازار بزرگ تهران است. بازار بزرگ طلا و جواهر ایران در زیرزمین واقع شده. برای خرید طلا و جواهر می‌توانید به فروشگاه‎‌‌های این مرکز تجاری مراجعه کنید. این مرکز تجاری سه درب ورودی دارد که هر سه در سبزه‌میدان قرار دارند.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد، سبزه میدان. مقاله بازار طلا و جواهر ایران

بازارچه عودلاجان
بازارچه عودلاجان
بازارچه عودلاجان
بازارچه عودلاجان

بازار صنایع دستی عودلاجان

بازار صنایع دستی عودلاجان یکی از مراکز خرید جذاب بازار تهران است. این بازارچه با معماری سنتی، مرکز فروش انواع صنایع دستی است. در بازار عودلاجان شما می‌توانید آثار منبت‌کاری شده، سوزن دوزی، قلم‌زنی، کیف و کفش و لباس‌های سنتی و انواع سفال را تهیه کنید. بازارچه عودلاجان از توریستی‌ترین مناطق بازار تهران به حساب می‌آید. شمار زیادی گردشگر ایرانی و خارجی هر روز برای دیدن بازارچه عودلاجان به بازار تهران می‌روند تا هم خرید کنند و هم زیبایی‌های بازار سنتی را تماشا کنند؛ دلیل چنین استقبالی حال و هوای سنتی بازارچه است که بعد از مرمت بازارچه در سال ۱۳۹۵ به زیباترین شکل بازسازی شده.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد، بعد از خیابان پامنار. مقاله بازار صنایع دستی عودلاجان

تقاطع‌های بازار ۱۵ خرداد با راسته‌های بازار

همانطور که پیش از این اشاره کردیم بسیاری از مراکز و بازارهای مشهور بازار تهران با خیابان ۱۵ خرداد تقاطع دارند. بازار زرگرها، بازار آهنگران، خیابان پامنار، خیابان ناصرخسرو، سبزه‌میدان، بازار کفاش‌ها، میدان ارگ، پله نوروزخان، پله مسجد امام، بازار بزازها، بازار سید ولی و بازار منوچهرخانی، بازارچه تاریخی عودلاجان و کوچه سرپولک همگی با خیابان ۱۵ خرداد تقاطع دارند. بازار خیابان ۱۵ خرداد را می‌توانیم از مهم‌ترین راسته‌های بازار تهران بنامیم. خیابانی که امروز اصلی‌ترین دسترسی مردم به بازار تهران است.

شکم گردی در بازار ۱۵ خرداد

رستوران‌های سنتی یا به قول معروف کبابی‌های بازار از معروف‌ترین رستوران‌ها در تهران هستند که تعدادی از آنها در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد. علاوه بر این، تعدادی فست‌فودی نیز در این خیابان وجود دارد. در ادامه می‌توانید با نحوه دسترسی به رستوران‌های بازار ۱۵ خرداد آشنا شوید.

رستوران مسلم
رستوران مسلم
رستوران مسلم
رستوران مسلم

رستوران مسلم

رستوران مسلم از مشهورترین رستوران‌های بازار تهران است که در خیابان ۱۵ خرداد قرار دارد. شما برای صرف ناهار می‌توانید به این رستوران بروید. غذاهای رستوران مسلم را انواع کباب‌ها و خوراک‌های ایرانی تشکیل می‌دهند. مسلم رستورانی شلوغ و پرترددی است اما می‌توانید مطمئن باشید که کیفیت و طعم غذاهای رستوران مسلم ارزش انتظار در صف طولانی و قیمت بالای آنرا دارد.

آدرس: بازار  ۱۵ خرداد، ضلع شمال شرقی سبزه میدان. مقاله رستوران مسلم

رستوران ذبیحی

ذبیحی یکی از رستوران‌های قدیمی بازار تهران است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای لذیذ ایرانی می‌شود. طعم خورشت‌های این رستوران زبانزد کاسبان بازار است. پیشنهاد می‌کنیم قیمه، قرمه و خوراک مرغ این رستوران را تجربه کنید. کباب‌ها نیز بخش مهمی از آیتم‌های غذایی رستوران ذبیحی را شامل می‌شوند که مزه و طعم معمولی دارند. ذبیحی رستوران باکیفیتی است و نسبت به دیگر رستوران‌های بازار محیط دنج و خلوت‌تری دارد. اگر می‌خواهید برای میل کردن غذا زیاد منتظر نمانید پیشنهاد می‌کنیم حتما برای صرف غذا به رستوران ذبیحی بروید.

آدرس: بازار خیابان ۱۵ خرداد، نبش خیابان ناصرخسرو. مقاله رستوران ذبیحی

رستوران شرف‌اسلامی

رستوران شرف‌الاسلامی از قدیمی‌ترین رستوران‌های بازار است که ۲ شعبه دارد. شعبه دوم آن که چند سالی است تاسیس شده در خیابان ۱۵ خرداد، چند قدم بعد از سبزه‌میدان قرار دارد. رستوران شرف را به خاطر کباب‌های خوش طعم و مزه‌اش می‌شناسند. رستورانی به نسبت با کیفیت که می‌توانید برای صرف ناهار آنرا انتخاب کنید. محیط این رستوران کوچک است و معمولا ظهرها در آن جای سوزن انداختن نیست. برای صرف غذاهای شرف‌السلامی باید کمی در صف منتظر بمانید و قیمت بالای غذا در این رستوران را تقبل کنید.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد، بعد از سبزه‌میدان.

رستوران پلوباشی

پلوباشی یکی از رستوران‌های سنتی بازار تهران است که در تقاطع خیابان ناصرخسرو و ۱۵ خرداد قرار دارد. رستورانی با فضای کوچک که می‌توانید انواع غذاهای ایرانی مانند کباب، زرشک‌پلو و انواع خورشت ایرانی را سفارش دهید. این رستوران منوی صبحانه نیز دارد. کیفیت غذاهای رستوران پلوباشی خوب است و می‌توانید خاطر جمع باشید که غذای لذیذی در این رستوران تمیز میل می‌کنید. قیمتی غذاها در این رستوران در رنج باقی کبابی‌های این خیابان است.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد، روبروی خیابان ناصر خسرو.

چلوکباب طریقت

چلوکباب طریقت در خیابان ۱۵ خرداد نرسیده به چهارراه سیروس قرار دارد. این رستوران به سبک چلوکبابی‌های قدیمی منوی محدودی از انواع غذاهای ایرانی دارد. حجم و کیفیت غذای رستوران طریقت مناسب است.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد، چهارراه سیروس.

کبابسرای بازار

کباب‌سرای بازار رستوران کوچکی است که انواع غذاهای اصیل و سنتی ایرانی را برای مشتریان خود طبخ می‌کند. کباب‌های این رستوران بسیار لذیذ و با کیفیت است. قیمت مناسب نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این رستوران کوچک است.

آدرس: بازار ۱۵ خرداد، روبروی خیابان ناصرخسرو.

رستوران قیمه نثار قزوین بازار

رستوران قیمه نثار قزوین  یکی از رستوران‌های سنتی بازار تهران است که در خیابان 15 خرداد قرار دارد. غذاهای این رستوران شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی است. قیمت و حجم غذا این رستوران خوب است و فضای مناسبی برای صرف ناهار در آن برای شما مهیاست. مقاله رستوران قیمه نثار قزوین

آدرس: خیابان ۱۵ خرداد، بعد از بازارچه صنایع دستی عودلاجان.

برگر زغالی

اگر به فست‌فودها نظیر برگر علاقمند هستید می‌توانید برای صرف ناهار به برگر زغالی مراجعه کنید. این رستوران کوچک در آدرس زیر قرار دارد.

آدرس: خیابان ‍۱۵ خرداد، نرسیده به خیابان پامنار.

پیتزا ساندویج مسیحا

پیتزا ساندویچ مسیحا از دیگر رستوران‌های فست فودی بازار ۱۵ خرداد است. شما از این رستوران می‌توانید انواع پیتزا و ساندویچ را برای صرف ناهار تهیه کنید.

آدرس: خیابان ۱۵ خرداد، نرسیده به پامنار. مقاله پیتزا ساندویج مسیحا

سخن آخر

در این مقاله بازار ۱۵ خرداد را به شما معرفی کردیم. خیابانی که به عنوان شاه‌راه اصلی دسترسی به بازار تهران از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین رستوران‌ها و مراکز خرید مهم بازار ۱۵ خرداد را معرفی کردیم.

برچسب‌ها: بازار، بازار ۱۵ خرداد بازار