مردم درحال عبور از بازار کوچه مروی
رنج قیمت: مناسب

بازار کوچه مروی یکی از بازارهای شلوغ و پرتردد تهران است که خرید کردن از آن بخاطر معماری و فضای جذابی که دارد؛ دلچسب است. از صبح تا غروب بازار کوچه مروی مملو از مردمی است که به این سو و آن سو می‌روند. در گذشته در این بازار که از قدیمی‌ترین بازارهای تهران است؛ معاودین (ایرانیانی که درگذشته ساکن عراق بوده‌اند) و عراقی‌های مهاجر تجارت می‌کردند. وجود تعدادی خوراک‌فروشی با تابلوهایی به زبان عربی و فروش فلافل و کباب شاورما، از نشانه‌های آن است.

دیدن جاذبه‌ها و تاریخچه کوچه مروی

بازار کوچه مروی بورس چیست؟

بازار کوچه مروی بورس لوازم آرایشی‌بهداشتی، لوازم خرازی و جواهردوزی، مواد غذایی ارجینال، عطر و ادکلن، مکمل ورزشی و پوشاک است. در این کوچه انواع خوراکی‌های خارجی به فروش می‌رسد که در دیگر مناطق تهران کمتر به چشم می‌خورند؛ ازجمله چای، قهوه و شکلات با کیفیت.

پاساژهای صفوی، مظفریان، سقاباشی، معظم، معلم، نگین مروی، بازار رضا و علا ازجمله پاساژهای بازار کوچه مروی هستند که هرکدام به صنف متفاوتی اختصاص دارند.

بورس آرایشی و بهداشتی بازار کوچه مروی

بازار کوچه‌مروی یکی از بازارهای پرتردد تهران است که از قدیم به بورس لوازم آرایشی‌بهداشتی شهرت داشته است. بیشترین مغازه‌های کوچه مروی فروشگاه‌های لوازم آرایشی‌بهداشتی هستند. معمولا در مغازه‌های این کوچه می‌توانید این نوع لوازم را با قیمت مناسبی خریداری کنید. علاوه بر محصولات آرایشی، لوازمی نظیر ادکلن، سشوار، اتوی مو و… نیز در فروشگاه‌های کوچه مروی به فروش می‌رسند.

بورس شکلات، قهوه و پاستیل

از سمت خیابان ناصرخسرو که وارد کوچه مروی بشوید حتما بوی عطر قهوه مشام شما را نوازش خواهد کرد. بخشی از کوچه مروی را فروشگاه‌های خوش آب و رنگ شکلات، پاستیل و قهوه تشکیل می‌دهند. عمده این فروشگاه در ابتدای کوچه از سمت خیابان ناصرخسرو هستند.

بورس لوازم خرازی و جواهردوزی

در میانه کوچه مروی و در بازارچه مروی چندین پاساژ و فروشگاه لوازم خرازی و جواهردوزی وجود دارد. در این مراکز خرید انواع لوازم خرازی و جواهردوزی، کریستال، نگین و… به فروش می‌رسد.

پوشاک فروشان مروی

در نیمه کوچه مروی، جایی که بازار مسقف می‌شود (بازارچه مروی) صنف پوشاک فعالیت دارد. پوشاک یکی از کالاهای پرفروش بازار مروی است.

نزدیک‌ترین پارکینگ به کوچه مروی

پارکینگ سعدی در ابتدای خیابان سعدی جنوبی، حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی با کوچه مروی فاصله دارد.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی بازار کوچه مروی و اصناف و مشاغل مشغول در آن پرداختیم.

برچسب‌ها: بازار کوچه مروی، کوچه مروی تهران