مردم در حال تردد در خیابان سیروس از مقابل مغازه‌های لوازم آشپزخانه صنعتی فروشی
رنج قیمت: مناسب

خیابان سیروس از میدان بهارستان آغاز شده تا تقاطع خیابان مولوی در جنوب امتداد می‌یابد. تقاطعی که به نام چهارراه مولوی مشهور است. بخشی از این خیابان مرز شرقی بازار تهران را تشکیل می‌دهد. ایستگاه‌های متروی بهارستانِ خط ۲ و مولوی خط ۷ در دوطرف این خیابان قرار دارند. خیابان سیروس یا با نام امروزی آن مصطفی خمینی بورس چند نوع کالا است که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

از خیابان سیروس چه چیزهایی می‌توانیم بخریم؟

از فروشگاه‌ها و مراکز خرید خیابان سیروس می‌توانید فرش ماشینی، روفرشی، موکت، چمن مصنوعی، لوازم آشپزخانه صنعتی، لوازم قنادی، دخانیات، کفش مردانه، لاستیک خودرو، چادر و پارچه چادری خودرو و قلیان بخرید. در ادامه مقاله به معرفی هرکدام از این بورس‌ها و محدوده آنها می‌پردازیم.

بورس کفش مردانه

خیابان سیروس یا مصطفی خمینی از ضلع جنوب شرقی میدان بهارستان آغاز می‌شود. در ابتدای این خیابان درست روبروی مسجد سپهسالار بورس کفش مردانه است. کفش‌هایی که در این راسته فروخته می‌شود؛ همگی تولید داخل کشور هستند و قیمت مناسبی دارند.

بورس لاستیک

نخستین چهارراه در جنوب میدان بهارستان، سرچشمه نام دارد. این چهار خیابان امیرکبیر یا چراغ برق را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند. این چهارراه بورس انواع رینگ و لاستیک خودرو است. از لاستیک ماشین سنگین تا انواع ماشین سواری را می‌توانید از این بورس بخرید.

بورس لوازم آشپزخانه صنعتی

از چهارراه سرچشمه تا چهارراه سیروس، چندین بورس دیگر وجود دارد. یکی از این بورس‌ها تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. از انواع چاقو گرفته تا باربکیو و دیگر تجهیزات را می‌توانید از فروشگاه‌های این محدوده بخرید.

بورس چادر و پارچه چادر ماشین

در چهارراه سرچشمه تعدادی زیادی فروشگاه وجود دارند که انواع چادر و پارچه روکش خودرو را به شما می‌فروشند. این راسته در خیابان سیروس و خیابان امیرکبیر غربی قرار دارد. قیمت‌ها در این بورس نسبتا مناسب‌تر از دیگر مراکز خرید سطح شهر است.

بورس لوازم قنادی

دومین چهارراه جنوب میدان بهارستان سیروس نام دارد. شرق چهارراه سیروس مرکز فروش لوازم قنادی با قیمت مناسب است. در ابتدای چهاراه به سمت بازار آل آقا می‌توانید فروشگاه‌های لوازم قنادی را پیدا کنید.

بورس موکت، روفرشی و فرش ماشینی

فرش ماشینی یکی از کالاهایی است که می‌توانید از فروشگاه‌های خیابان سیروس بخرید. این بورس در قسمت شرقی خیابان قرار دارد. چندین پاساژ و بسیاری فروشگاه در زمینه فروش انواع فرش ماشینی در این خیابان فعالیت دارند.

خیابان سیروس بورس قلیان و لوازم قلیان

در محدوده سرپولک تا بازار مولوی می‌توانید چندین فروشگاه ببینید که فروشنده قلیان و لوازم آن هستند. این بورس در کنار فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه صنعتی قرار دارد و در سمت غربی خیابان واقع شده‌‌است.

معرفی بازارهای خیابان سیروس

خیابان سیروس با چندین بازار و خیابان مهم تقاطع دارد. در ادامه به بورس این خیابان‌ها اشاره می‌کنیم.

خیابان امیرکبیر

خیابان امیرکبیر در تقاطع با خیابان سیروس (مصطفی خمینی) به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌شود. قسمت غربی بورس باتری ماشین و لوازم خودروست و قسمت شرقی که به بازار لوازم خانگی امین حضور مشهور است.

خیابان ۱۵ خرداد

خیابان ۱۵ خرداد یکی از تقاطع‌های خیابان سیروس است. این خیابان شاهرگ اصلی دسترسی به بازار تهران است و به بازار خیابان ۱۵ خرداد مشهور است. قسمت شرقی این خیابان بورس لوازم قنادی است.

کوچه سرپولک

کوچه سرپولک بورس پوشاک، کیف و کفش و پلاستیک است. این بازار از خیابان سیروس آغاز می‌شود و در موازت آن قرار دارد.

بازار سید اسماعیل(ع)

بازار سید اسماعیل از قدیم تا امروز بیشتر به خاطر فروش اجناس دست چندم و کهنه و تاناکورا شهرت یافته است. در کنار آن مغازه‌های زیادی اعم از مغازه کفش، پوشاک، اسباب‌بازی و مواد غذایی، توتون و سیگار، عطاری و لوازم خانگی در این بازار وجود دارند که کالاهای نو می‌فروشند.

بازار مولوی

خیابان مولوی یکی از تقاطع‌های خیابان سیروس است. بازار مولوی محل فروش سیگار، مواد غذایی، پرده و پارچه، لوازم بهداشتی و ظروف یکبارمصرف است.

حرف آخر

در این مقاله بورس‌های خیابان سیروس را به شما معرفی کردیم و خیابان و بورس‌های مجاور با آن را بررسی کردیم. برای آشنایی با مراکز خرید تهران وبسایت تهرانیکا را دنبال کنید.

برچسب‌ها: بازار، بازار چراغ برق، بازار سیروس، بازار مولوی