مردم در حال تردد در بازار خیابان خیام در بورس چرخ خیاطی این خیابان
رنج قیمت: مناسب

خیابان خیام یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران است. در گذشته نامش جلیل‌آباد بود. این خیابان در جنوب از تقاطع با خیابان شوش آغاز شده تا خیابان امام‌خمینی ادامه می‌یابد. چند ایستگاه مترو مانند امام‌خمینی، میدان محمدیه، خیام و پانزده خرداد در این خیابان قرار دارند. بخشی از خیابان خیام، ضلع غربی بازار تهران است. در ادامه با تهرانیکا همراه باشید تا با مراکز خرید خیابان خیام بیشتر آشنا شوید.

پارکینگ در خیابان خیام

سرتاسر خیابان خیام در محدوده طرح ترافیک اصلی قرار دارد و برای تردد در آن باید مجوز روزانه طرح ترافیک بخرید. علی‌رغم وجود چند پارکینگ عمومی در این خیابان، اما به‌علت ترافیک سنگین در این خیابان بخصوص در محدوده چهارراه گلوبندک و بازار تهران و وجود چندین ایستگاه از خطوط مختلف مترو، پیشنهاد می‌شود با وسایل نقلیه عمومی به مراکز خیابان خیام مراجعه کنید.

خیابان خیام بورس چه کالاهایی است؟

خیابان خیام بورس کالاهای مختلفی است؛ چرخ خیاطی و لوازم چرخ خیاطی، ابزار صنعتی، شیشه و آینه، تجهیزات نفت و گاز، لوله و اتصالات و مواد غذایی. همچنین در کنار این موارد چند مرکز خرید پوشاک و فرش نیز در این خیابان وجود دارد.

بورس ابزار صنعتی خیابان خیام

خیابان خیام در ضلع شمال از خیابان امام‌خمینی (سپه) آغاز می‌شود. در این قسمت از خیابان خیام می‌توانید انواع ابزارآلات و ابزار صنعتی و جعبه ابزار را بخرید. انواع دریل، پیچ گوشتی، ابزار برش، انواع آچار و… را می‌توانید با قیمت مناسب از فروشگاه‌های این بخش از خیابان خیام بخرید. پاساژ خیام مرکز فروش ابزار صنعتی در تقاطع این خیابان با خیابان سپه قرار دارد.

بورس تجهیزات پتروشیمی خیابان خیام

ضلع شرقی خیابان خیام از محدوده خیابان امام‌خمینی تا روبروی پارک شهر، بورس فروش تجهیزات نفت وگاز است.

بورس لوله و اتصالات شیرآلات خیابان خیام

ضلع غربی خیابان خیام در محدوده خیابان فیاض‌بخش تا چهاراه گلوبندک هم بورس لوله و اتصالات و شیرآلات است. یک بورس قدیمی که از چندین مرکز خرید قدیمی تشکیل شده‌است.

بورس مواد غذایی خیابان خیام

بورس مواد غذایی خیابان خیام از محدوده دروازه نو آغاز می‌شود و تا بعد از میدان محمدیه در جنوب امتداد دارد. برنج و روغن، قند و شکر و دیگر مواد غذایی را می‌توانید از این قسمت خیابان خیام تهیه کنید. این بورس در نزدیکی خیابان مولوی از مراکز اصلی فروش مواد غذایی در تهران قرار دارد.

بورس چرخ خیاطی

بورس چرخ خیاطی هم در خیابان خیام قرار دارد. این بورس در محدوده چهارراه گلوبندک تا بازار دروازه نو قرار دارد. انواع چرخ خیاطی و لوازم چرخ‌خیاطی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید این خیابان به فروش می‌رسد. اگر قصد خرید این کالا را دارید حتما سری به بازار چرخ خیاطی خیابان خیام بزنید.

بورس شیشه و آینه خیابان خیام

 اگر خیابان خیام را از خیابان مولوی و میدان محمدیه به سمت جنوب بروید به بورس شیشه سکوریت می‌رسید. به این بخش خیابان خیام جنوبی می‌گویند.

معرفی بازارهای خیابان خیام

علاوه بر بورس‌هایی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم چندین بازار و راسته از خیابان خیام شروع می‌شود. در ادامه برای آشنایی بیشتر با مراکز خرید خیابان خیام این راسته‌ها را معرفی می‌کنیم.

بازار ۱۵ خرداد

خیابان ۱۵ خرداد در تقاطع با خیابان خیام که به آن چهارراه گلوبندک می‌گویند به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌شود. بخش شرقی این خیابان، بخش شمالی بازار تهران را تشکیل می‌دهد. متروی ۱۵ خرداد در این چهارراه قرار دارد. مقاله بازار ۱۵ خرداد

بازار پاچنار

ضلع غربی بازار پاچنار از خیابان خیام آغاز می‌شود. این بازار یکی از قدیمی‌ترین راسته‌های بازار تهران است که بورس لوازم خرازی است. مقاله بازار پاچنار

خیابان صوراسرافیل

خیابان صوراسرافیل یکی از معابری است که ابتدای آن در خیابان خیام قرار دارد. این خیابان بورس کت و شلوار است و به خیابان باب‌همایون که بورس این اجناس است می‌رسد. این خیابان دقیقا روبروی پارک شهر قرار دارد.

بازار آل یاسین

بازار آل یاسین هم مانند بازار پاچنار از خیابان خیام آغاز می‌شود. بازار آل یاسین بورس اصلی فروش لباس زیر و جوراب در بازار تهران است. مقاله بازار آل یاسین

بورس فرش بازار

درب اصلی ساختمان بازار فرش ایران در خیابان خیام قرار دارد. از طریق این بازار می‌توانید به دیگر مراکز و راسته‌های فروش فرش دستباف در بازار تهران دسترسی داشته باشید.

بازار دروازه‌نو

بازار دروازه‌نو از خیابان خیام آغاز می‌شود و به داخل بازار امتداد می‌یابد. این بازار محل فروش جوراب، لباس زیر و منسوجات است. بازار دروازه نو در امتداد خود به بازار آل یاسین پیوند می‌خورد.

بازار منوچهرخانی

بازار منوچهرخانی یکی از راسته‌های فروش انواع کفش، کتونی و لوازم کفاشی در بازار است. این راسته در ضلع غربی خود نزدیک خیابان خیام است. بازار منوچهرخانی یکی از مراکز تولید انواع کفش در بازار تهران است که برای خرید می‌توانید به فروشگاه‌های آن مراجعه کنید. پاساژ ایساتیس، از مراکز جدید و مدرن فروش کفش و کتونی در بازار از خیابان خیام ورودی دارد. مقاله بازار منوچهرخانی

بازار خیابان طرخانی (شاپور)

ضلع شرقی خیابان طرخانی (شاپور) از خیابان خیام آغاز می‌شود. خیابان طرخانی یا بازارچه شاپور بورس انواع کفش مجلسی و اسپرت است. شما می‌توانید از طریق خیابان خیام به این بورس ارزان دسترسی داشته باشید. مقاله بازارچه شاپور

حرف آخر

در این مقاله به بررسی بورس‌ها و مراکز خرید خیابان خیام پرداختیم. برای آشنایی بیشتر با این مراکز و همچنین دیگر مراکز خرید بازار تهران وبسایت تهرانیکا را جستجو کنید.

برچسب‌ها: بازار، بازار ۱۵ خرداد بازار، بازار آل یاسین بازار، بازار پاچنار بازار، بازار خیام، بازار دروازه نو، بازار مولوی، پاساژ ایساتیس بازار، پاساژ خیام ابزار، پاساژ خیام دروازه‌نو، ساختمان بازار فرش ایران، کوچه منوچهرخانی بازار