پل معلق پارک نهج البلاغه
ورودی پولی رنج قیمت: مناسب

پل معلق پارک نهج‌البلاغه یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این پارک زیباست. در این مطلب به معرفی این پل و بانجی‌جامپینگ آن می‌پردازیم.

به دلیل گذر رودخانه فرحزاد از میان بوستان نهج‌البلاغه و به دو قسمت تقسیم شدن این پارک، در سال ۱۳۸۹ پل معلقی در این بوستان ساخته شد تا دو قسمت مجزای پارک را به هم متصل کند. این پل که دقیقا بالای رودخانه فرحزاد ساخته شده است، ارتفاع ۶۵ متری و طولی در حدود ۲۸۵ متر ‌دارد. عرض ۲ متری پل معلق پارک نهج‌البلاغه باعث شده تا ۲۰۰ نفر همزمان بتوانند روی آن تردد کنند.

مراحل ساخت پل معلق نهج البلاغه
مراحل ساخت پل معلق نهج البلاغه
مراحل ساخت پل معلق نهج البلاغه

پل معلق روی دره نهج‌البلاغه، اتصال دهنده پارک نهج‌البلاغه و پارک پردیسان است و با نام پل معلق آسمان نیز شناخته می‌‌شود. این پل معلق در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و از بالای آن نمای برج میلاد، قسمتی از پل طبیعت و منظره شهر تهران قابل مشاهده است. اگر دلتان می‌خواهد لذت قدم زدن روی پل معلق را تجربه کنید، در اولین فرصت به پارک نهج‌البلاغه، فاز ۲ بروید و از فراز پل معلق منظره‌ بی‌نظیر شب در تهران را تماشا کنید. فقط فراموش نکنید که حتما باید برای قدم گذاشتن روی این پل، بلیت تهیه کنید.

پل معلق نهج‌البلاغه آنچنان که از اسمش پیداست معلق نیست. شاید هنگام راه رفتن روی آن حرکات آرامی را احساس کنید اما به هیچ عنوان حرکات سریع و خطرناکی را روی آن احساس نمی‌‌کنید. پل آسمان امن و مهندسی‌ساز است و یکی از جاذبه‌‌های گردشگری تهران است که منظره چشم نواز تهران را به شما عرضه میکند.

فیمت بلیت پل معلق پارک نهج‌البلاغه

در سال ۱۴۰۱ قیمت بلیت پل معلق ۲۰٬۰۰۰ تومان است.

پل معلق پارک نهج البلاغه
بانجی جامپینگ نهج البلاغه
ویوی پل معلق پارک نهج البلاغه

بانجی‌جامپینگ

سقوط آزاد از روی پل معلق و ارتفاع ۶۵ متری، از تفریحات هیجان‌انگیز و البته پرطرفدار در بوستان نهج‌البلاغه است. بانجی‌جامپینگ پارک نهج‌البلاغه بر روی پل معلق این پارک قرار دارد. قبل از انجام سقوط آزاد فشار خون شما گرفته می‌‌شود و بعد از مطمئن شدن از سلامت شما، به شما اجازه استفاده از بانجی‌جامپینگ داده می‌‌شود. محدودیت وزنی بانجی‌جامپینگ در پارک نهج البلاغه ۱۲۰ کیلوگرم است و بهای بلیت استفاده از آن نیز با توجه به وزن شما متغیر است.

ساعت کاری بانجی جامپینگ نهج البلاغه

روزهای عادی از ساعت ۱۴ تا ۲۲ و پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۲.

قیمت بلیت بانجی‌جامپینک نهج‌البلاغه

در سال ۱۴۰۱ قیمت بلیت قیمت بانجی جامپینگ حدود ۶۰۰٬۰۰۰ تومان بوده است.

حرف آخر

در این مقاله کوتاه پل معلق و بانجی جامپینگ پارک نهج‌الابلاغه را معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر سرگرمی‌های شهر تهران، صفحه سرگرمی‌های وب‌سایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: بانجی جامپینگ نهج‌البلاغه، پارک نهج‌البلاغه، پل معلق نهج البلاغه

دیدگاهتان را بنویسید