مردی ایستاده جلوی مغازه‌اش در سرای روحانی‌نوی بازار و چند نفر در مغازه های کناری نشسته‌اند

فرش دستباف یکی از کالاهایی است که چندین راسته در بازار به فروش آن اختصاص داده شده. در این مراکز می‌توانید انواع فرش دستباف، تابلو فرش، گلیم و آثار صنایع دستی مربوط به فرش را تهیه کنید. در این مقاله از وبسایت تهرانیکا قصد داریم تمامی راسته‌هایی که به فروش فرش دستباف اختصاص دارند را به شما معرفی کنیم.

بازار کفاش‌ها

بازار کفاش‌ها یکی از راسته‌های پرتردد بازار تهران است. بخش زیادی از این راسته در اختیار صنف فرش دستباف است. چندین سرا نظیر، بوعلی، بوعلی‌نو، اکبریه، مشکوة، و سراهای رحیمیه اول، دوم و سوم در بازار کفاش‌ها قرار دارند. این بازار مهم از سبزه‌میدان در خیابان ۱۵ خرداد آغاز می‌شود؛ فرش‌فروشان از میانه آن نزدیک بازار زید تا انتهای آن در کوچه کبابی‌ها قرار دارند.

کوچه کبابی‌ها

کوچه کبابی‌ها کوچه‌ای شرقی‌غربی در بازار تهران است که از کوچه فراشباشی در غرب آغاز شده و تا بازار عباس‌آباد در شرق امتداد دارد. کوچه کبابی‌ها یکی دیگر از مراکز اصلی فروش انواع فرش دستباف در بازار تهران است. بسیاری از سراهای شناخته شده و معتبر فرش در کوچه کبابی‌ها فعالیت دارند؛ مراکز خریدی نظیر وزیر، روحانی قدیم و روحانی نو، جدا قدیم و جدا نو، انقلاب، یمین، اعظم، پارک، پارسا و ناصری در این کوچه و سراهای مجتبایی و سعادت در کوچه نارون یکی از فرعی‌های کوچه کبابی‌ها قرار دارند.

کوچه فراشباشی

بازار فراشباشی یکی از مراکز مهم فروش فرش دستباف در بازار تهران است. این کوچه پیچ در پیچ از تقاطع بازار کفاش‌ها و کوچه کبابی‌ها آغاز شده و تا تقاطع بازار پاچنار با بازار سید ولی امتداد می‌یابد. تقریبا تمامی مراکز خرید این بخش از بازار را صنف فروشندگان فرش دستباف تشکیل می‌دهند. مراکز فروش فرش دستباف نظیر صمدیه، قدس حسینی، آزاد، بهار، گلستان و صدر در این کوچه قرار دارند.

حرف آخر

در این مقاله راسته‌های اصلی فروش فرش دستباف در بازار تهران را به شما معرفی کردیم و راه‌های دسترسی به آنها را به شما نشان دادیم.

برچسب‌ها: بازار، بازار فرش دستباف بازار

دیدگاهتان را بنویسید