شهربازی دریاچه چیتگر
ورودی پولی رنج قیمت: مناسب

دریاچه چیتگر را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: «مجموعه‌ای کامل از انواع تفریحات». علاوه بر محیط زیبا، امکانات تفریحی بسیار متنوع مجموعه دریاچه چیتگر، باعث شهرت آن در میان اهالی تهران شده‌است. شهربازی دریاچه چیتگر یکی از این امکانات تفریحی جذاب دریاچه چیتگر است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم.

دسترسی به شهربازی دریاچه چیتگر با مترو

دو ایستگاه چیتگر و ایران‌خودروی متروی خط ۵، نزدیک به شهربازی چیتگر هستند. بیرون ایستگاه چیتگر، می‌توانید سوار اتوبوس خط ۳۲۷ بشوید. اتوبوس خط ۴۳۵ ایران‌خودرو به دهکده المپیک هم از کنار دریاچه رد می‌شود.

پارکینگ شهربازی دریاچه چیتگر

در اطراف دریاچه چیتگر چهار پارکینگ عمومی قرار دارد: پارکینگ غربی، پارکینگ شمالی، پارکینگ شمال غربی و پارکینگ باملند.

معرفی وسایل شهربازی دریاچه چیتگر

وسایل بازی و تفریحی مجموعه، در گستره‌ی شرق، شمال و غرب دریاچه مستقر هستند. این شهربازی از چند مجموعه شامل فانلند (شهر شادی)، فانلند ۲ و دو مجموعه بازی برای کودکان تشکیل شده‌است. ضمن اینکه در کنار دریاچه امکانات بازی دیگر مانند چرخ و فلک، اسکیت یو، برج هیجان، اسکای فلایر و… نیز فعالیت دارند. در این بخش به معرفی برخی از هیجان‌انگیزترین‌ امکانات شهربازی دریاچه چیتگر می‌پردازیم. استفاده از برخی وسایل شهربازی قوانینی سن، قد و وزن دارد. پیش از تهیه بلیت حتما به این قوانین توجه کنید.

سرسره سقوط آزاد

سرسره سقوط آزاد و موج خروشان چیتگر ارتفاع بلند و طول زیادی دارد. این سرسره از بزرگترین و هیجان‌انگیزترین سرسره‌های خاورمیانه محسوب می‌شود و بلندترین سرسره بدون نیاز به چرخش آب در ایران است. بدنه این سرسره تمام استیل است، ازاین‌رو نیازی به وجود آب نخواهد بود و افراد می‌توانند با پوشیدن حصیر مخصوص از آن استفاده کنند.

زیپ‌لاین دریاچه چیتگر

نام دیگر این وسیله مهیج رول گلایدر است. رول گلایدر دریاچه چیتگر نخستین رول گلایدری ایران محسوب می‌شود. وقتی سوار زیپ لاین می‌شوید و از سطح زمین فاصله می‌گیرید؛ نفس در سینه حبس می‌شود. با سوار شدن به این وسیله می‌توانید به اوج هیجان و لذت برسید. ریل این زیپ لاین کمی شبیه به ترن هوایی است. هنگامی که از این وسیله استفاده می‌کنید؛ احساس می‌کنید که در حال پرواز هستید.

سرزمین بازی و جایزه دریاچه چیتگر
سرزمین بازی و جایزه دریاچه چیتگر

سرزمین بازی و جایزه

در بخش شمالی و غربی دریاچه، دو محوطه برای بازی کودکان در نظر گرفته شده که شامل انواع بازی‌هاست. کودکان شما در این سرزمین‌ها می‌توانند اوقات خوشی را داشته باشند. برخی از بازی‌های این سرزمین مانند ترامپولین و یوروبانجی را در فضای باز در نظر گرفته‌اند تا کودکان بتوانند در هوای آزاد، بازی با این وسایل را تجربه کنند.

فوتبال دستی انسانی باملند

فوتبال دستی انسانی ورزشی همگانی است که طرفداران زیادی در کشورمان دارد. این ورزش مفرح شباهت زیادی با فوتبال دستی دارد با این فرق که آدمک‌های آن انسانی هستند. این ورزش پر نشاط را می‌تونید در مجموعه شهربازی دریاچه چیتگر تجربه کنید.

کارتینگ شهربازی دریاچه چیتگر
کارتینگ

کارتینگ دریاچه چیتگر

کارتینگ جزو تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز مجموعه تفریحی دریاچه چیتگر است. این محل برای افرادی که عاشق سرعت و هیجان هستند؛ بسیار عالی و ایده‌آل است. کارتینگ چیتگر از برترین پیست‌های کارتینگ کشور است. کارتینگی مطابق با استانداردهای جهانی که می‌توانید لحظات مفرح و شادی را در آن تجربه کنید.

سیرک تهران، دریاچه چیتگر

سیرک دریاچه چیتگر یا سیرک تهران واقع در خیابان میرکمالی (جنوب غربی دریاچه) مرکز تفریحی است که با نمایش کمدی سرگرم‌کننده و متنوع خود لحظات شاد و مفرحی برای شما فراهم می‌کند.

شهر بادی دریاچه چیتگر

در شهربادی مجموعه چیتگر، ۳ بازی جذاب وجود دارد: فوتبال حبابی، فوتبال صابونی و دارتِ باد. فوتبال حبابی بازی گروهی جالبی است که باید برای انجام آن لباس مخصوص حبابی‌شکل بپوشید. این بازی به‌صورت ۶ نفره انجام می‌شود. در فوتبال صابونی دو تیم ۶ تا ۸ نفره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. شرکت کنندگان این فوتبال را در زمینی آغشته به کف و آب انجام می‌دهند که بسیار هیجان انگیز است. برای انجام این بازی به هیچ وجه نگرانی بابت زمین‌خوردن وجود ندارد؛ زیرا زمین این بازی منعطف است و مانع آسیب‌دیدگی می‌شود.

دارت بادی یا فوت دارت ورزشی متشکل از فوتبال و دارت است که برای تمام سنین از کودک تا بزرگسال مناسب است. افراد باید در این بازی، با توپ، صفحه دارت را هدف‌گیری کنند تا توپ به مرکز صفحه برخورد کند.

شهربازی کیدز گاردن باملند

شهربازی کیدز گاردن واقع در بلوک آ باملند فضای سرپوشیده دارد. این شهربازی با داشتن امکانات مناسب از استانداردترین شهربازی‌های کشور است. کودکان شما می‌توانند لحظات خوشی را در این شهربازی تجربه کنند. از امکانات این شهربازی می‌توانیم به فوتبال دستی کودکان، ترامپولین، پل معلق، ایرهاکی، انواع بازی‌های فکری، سرسره و… اشاره کنیم.

ماشین برقی یا ماشین کوبنده

ماشین برقی یا ماشین کوبنده یکی دیگر از تفریحات مجموعه چیتگر است. شما می‌توانید بر خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی لذت تصادف، سبقت و هیجان را در این محیط تجربه کنید. در بخش شرقی (واقع در سرزمین شگفت‌انگیز) و غربی این مجموعه دو پیست ماشین سواری فعال وجود دارد.

شهربازی دریاچه چیتگر
اسکیت یو

اسکیت هوایی چیتگر؛ اسکیت یو

یکی دیگر از وسایل بازی شهربازی چیتگر اسکیت هوایی است. شما با استفاده از این وسیله می‌توانید اوج هیجان را تجربه کنید. این دستگاه کاملا استاندارد ساخته شده‌است؛ پس می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای سوار آن شوید. ظرفیت اسکیت هوایی به شکل دوکابین هشت نفره است.

بخش تفریحی وی آر لند

وی آر لند یا واقعیت مجازی چیتگر در بخش شرقی دریاچه قرار دارد. در این بخش عینک‌های دیجیتالی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها تصاویر باکیفیت ۳۶۰ درجه را مشاهده کنید. در این مجموعه می‌توانید هر یک از تفریحات صعود به قله‌های برفی و اسکی یا قایق‌سواری را امتحان کنید.

سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر
سافاری پارک وحشت

سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر

اگر به تجربه هیجان و ترس علاقه‌مند هستید؛ می‌توانید آن‌ها را در سافاری پارک وحشت دریاچه چیتگر امتحان کنید. در سافاری حدود ۷ دقیقه لحظات نفس‌گیر و مهیجی را سپری خواهید کرد و از تونل پیاده‌روی وحشت می‌گذرید. این تونل نخستین تونل پیاده‌روی وحشت در ایران است و از نمادهای وحشت، مسیرهای پر پیچ‌وخم و دهلیزهای هولناک تشکیل شده است.

پیست پرش بر فراز آسمان دریاچه چیتگر

یکی از تفریحات هیجان انگیز مجموعه چیتگر پیست پرش بر فراز آسمان است. این پیست را می‌توان نخستین سرسره بادی بزرگ کشور معرفی کرد که محصول مشترک کشورهای ایتالیا و هلند است. در بخش انتهایی این سرسره، تشک بادی روی زمین قرار داده شده‌است که شما در نهایت روی آن فرود خواهید آمد.

چرخ و فلک شهربازی دریاچه چیتگر
چرخ و فلک

چرخ و فلک دریاچه چیتگر

در قسمت شرق دریاچه چیتگر، چرخ ‌و فلک نسبتا عظیمی وجود دارد. زمانی که شما سوار این چرخ‌ و فلک بزرگ شوید؛ کل مجموعه دریاچه چیتگر زیر پای شما خواهد بود. این چرخ ‌و فلک حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد و یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر تهران است.

هرم هیجان (سوپر نوا)

هیجان یا سینمای شش بعدی، محصول کمپانی زیمنس آلمان است. در این مجموعه تفریحی چهار نفر وارد یک هرم می‌شوند و روی کابین مخصوص می‌نشینند. کابین در ارتفاعی حدود دو متر از زمین و به‌صورت کاملا معلق پرواز می‌کند. حس معلق بودن در هوا واقعاً جذاب و لذت‌بخش است. اما زمانی که با افکت‌های طوفان، باران، مه و رعدوبرق همراه می‌شود هیجان به اوج خود می‌رسد.

قیمت وسایل شهربازی دریاچه چیتگر ۱۴۰۳

وسیله بازیقیمت (تومان)محدودیت سنی
پیست پرش در آسمان۶۰٬۰۰۰بالای ۸ سال
سرسره خروشان و سقوط آزاد۷۰٬۰۰۰بالای ۸ سال
رول گلایدر۸۰٬۰۰۰
شمال دریاچه
وسیله بازیقیمت (تومان)محدودیت سنی
سافاری پارک وحشت۸۰٬۰۰۰
اسکیت هوایی (یو)۸۰٬۰۰۰
ماشین کوبنده۵۰٬۰۰۰بالای ۷ سال
مینیون۵۰٬۰۰۰۳ تا ۶ سال
رالی کودک۵۰٬۰۰۰۳ تا ۷ سال
ترامپولین۵۰٬۰۰۰۶ تا ۱۴ سال
آکروجت۵۰٬۰۰۰۴ تا ۱۲ سال
کشتی صبای کودکان۵۰٬۰۰۰زیر ۵ سال
زنبورک۵۰٬۰۰۰کودکان
استخر توپ۵۰٬۰۰۰۳ تا ۵ سال
چرخ و فلک کودک۵۰٬۰۰۰۵ به بالا
مری گوراند۵۰٬۰۰۰۴ تا ۱۰ سال
غرب دریاچه
وسیله بازیقیمت (تومان)محدودیت سنی
چرخ و فلک۷۰٬۰۰۰
اسکای فلایر۸۰٬۰۰۰بالای ۱۲ سال
دریفتینگ۸۰٬۰۰۰بالای ۱۰ سال
ترامپولین۵۰٬۰۰۰کودکان
یوروبانجی۵۰٬۰۰۰
آکروجت۵۰٬۰۰۰۴ تا ۱۲ سال
قطار کودک۵۰٬۰۰۰۳ تا ۶ سال
رالی کودک۵۰٬۰۰۰۳ تا ۷ سال
تاب کودک۵۰٬۰۰۰۳ تا ۱۲ سال
شرق دریاچه

سخن آخر

در این مقاله به معرفی شهربازی مفرح دریاچه چیتگر پرداختیم و توضیحاتی درباره قیمت، محدودیت سنی و محل قرارگیری وسایل بازی بهمراه عکس شهربازی دریاچه چیتگر ارائه کردیم. امیدواریم بازدید خاطره‌انگیزی از دریاچه و شهربازی چیتگر داشته باشید.

خرید اینترنتی بلیت دریاچه چیتگر از سایت ایران فان

برچسب‌ها: دریاچه چیتگر، شهربازی دریاچه چیتگر