پیست دوچرخه سواری چیتگر
رنج قیمت: مناسب

پارک جنگلی چیتگر از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پارک‌های پایتخت است که با داشتن درختان فراوان، کمک بسیاری به تلطیف هوای شهر تهران می‌کند. این پارک جنگلی بسیار وسیع، امکانات تفریحی و گردشی فراوانی در خود دارد. پیست دوچرخه‌سواری چیتگر یکی از امکانات ورزشی خوب این پارک است.

انواع پیست دوچرخه سواری پارک چیتگر

پارک جنگلی چیتگر با داشتن چند پیست مختلف، از بهترین مکان‌ها برای انجام ورزش دوچرخه‌سواری است. این بوستان با داشتن چهار پیست سرعت با طول ۱۷۰۰ متر، استقامت با طول ۵ کیلومتر، کوهستان و بانوان در مجموع حدود ۳۰ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری دارد. این پیست از پیست‌های قدیمی و خوب دوچرخه‌سواری در تهران است که از دو مسیر کوتاه و بلند تشکیل شده‌اند.

 دوچرخه‌سواری در این مسیر‌ها از امنیت زیادی برخوردار است. در طول رکاب‌زنی تابلوهای راهنمایی زیادی در کنار پیست نصب شده‌اند که هم طول مسیر طی شده را به شما نشان می‌دهند و هم شما را برای ادامه مسیر راهنمایی می‌کنند. عابران پیاده اجازه تردد در این مسیرها را ندارند (اما تردد می‌کنند). وجود آلاچیق‌ها در طول مسیر به شما این امکان را می‌دهد تا گاهی برای استراحت توقف کنید.

اگر تازه‌کار هستید پیشنهاد می‌کنیم از پیست استقامت استفاده کنید به این دلیل که پیست سرعت به دوچرخه‌سوارانی اختصاص دارد که دارای مهارت کافی برای دوچرخه‌سواری هستند. مسیر پیست کوهستانی نیز به دلیل مناظر زیبایی که دارد از محبوب‌ترین پیست‌های دوچرخه‌سواری در تهران است.

در پارک جنگلی چیتگر چند غرفه برای کرایه دوچرخه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دوچرخه کرایه کنید. بنظر می‌رسد دوچرخه‌ها کیفیت خوبی ندارند. پس بهتر است برای استفاده از پیست دوچرخه‌سواری این بوستان با دوچرخه خودتان بروید.

قیمت کرایه دوچرخه در پیست چیتگر (۱۴۰۳)

قیمت کرایه دوچرخه در سال ۱۴۰۳ ساعتی ۱۱۰ هزار تومان است.

حرف آخر

در این مقاله پیست دوچرخه ‌سواری پارک جنگلی چیتگر را معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر اماکن ورزشی شهر تهران، صفحه اماکن ورزشی وب‌سایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: پارک چیتگر، پیست دوچرخه چیتگر