مردم در حال تردد در پاساژ علاءالدین جمهوری
رنج قیمت: مناسب

پاساژ علاءالدین تهران یکی از از بازارهای موبایل قدیمی و معروف تهران است که در زمینه خرید و فروش و تعمیر تلفن همراه و لوازم جانبی فعالیت می‌کند. در این مقاله به معرفی و بررسی این بازار موبایل می‌پردازیم. در ادامه با تهرانیکا همراه باشید.

معرفی پاساژ علاءالدین جمهوری

اگر به تقاطع خیابان جمهوری با خیابان حافظ تهران بروید، ساختمانی با نمای قرمز و مشکی می‌بینید که همان مرکز خرید علاءالدین است. جایی که انواع برندهای تلفن همراه در آن نمایندگی دارند و بازار خرید و فروش و تعمیر موبایل حسابی داغ است. به غیر از پاساژ علاءالدین، دو پاساژ دیگر به نام علاءالدین ۲ و ۳ نیز به فاصله کمی از پاساژ علاءالدین فعالیت دارند.

پاساژ علاءالدین در منطقه ۱۱ تهران و در خیابان جمهوری قرار دارد. بخشی از زمین این پاساژ در سال ۱۳۵۳ و بخش دیگر در سال‌های پایانی جنگ توسط فردی بازاری به نام رضا علاءالدین خریداری شد. سرانجام پس از اتفاقات مختلف در سال ۱۳۷۴ مراحل ساخت پاساژ آغاز شد و فرایند احداث آن حدود ۴ سال طول کشید. در سالهای ۱۳۷۸ واگذاری مغازه‌های پاساژ انجام شد و معروف‌ترین بورس موبایل ایران با ۱۱ طبقه و ۱۱۰۰ مغازه شروع به کار کرد.

در پاساژ علاءالدین چه کالاهایی به فروش می‌رسد؟

در پاساژ علاءالدین بیش از ده‌ها مغازه کوچک و بزرگ می‌بینید که در زمینه خرید و فروش گوشی‌های موبایل نو و دست دوم فعالیت دارند. همچنین لوازم جانبی موبایل مثل قاب، گلس، هدفون، تبلت، کابل شارژ و… در این پاساژ به فروش می‌رسد. علاوه بر خرید و فروش، این بازار محل مناسبی برای تعمیر موبایل است چون افراد حرفه‌ای این حوزه در آن مشغول به کارند و کمتر از چند ساعت کارتان را راه می‌اندازند. این شاید مهمترین دلیلی باشد که روزانه بیش از ده هزار نفر را به این پاساژ می‌کشاند.

از دیگر کارهایی که می‌توانید در پاساژ علاءالدین انجام دهید فروش و یا تعویض گوشی کار کرده یا دست دوم است. معمولا اکثر مغازه‌ها خریدار گوشی شما هستند و یا حاضرند گوشی شما را با یک گوشی نو و دریافت مبلغی بیشتر تعویض کنند.

کدام برندها در پاساژ علاءالدین حضور دارند؟

پاساژ علاءالدین به عنوان بورس موبایل ایران شناخته می‌شود و با گذشت سالیان طولانی و باز شدن مراکز خرید به‌روز و شیک هنوز مرجعیت خود را حفظ کرده. در این بازار برندهای متنوعی از جمله اپل، سامسونگ، شیائومی، موتورولا، لنوو، هوآوی، نوکیا، سونی و چند شرکت ایرانی نمایندگی دارند. به عبارت دیگر باید بگویم هر تلفن همراه یا وسیله جانبی که بخواهید با کمی گشت‌ و ‌گذار در این پاساژ پیدا می‌کنید. همچنین شبکه‌های مخابراتی نظیر ایرانسل و همراه اول نیز در این پاساژ قدیمی شعباتی دارند.

نکاتی که پیش از رفتن به پاساژ علاءالدین باید بدانیم

اگر قصد خرید موبایل و تجهیزات آن را از پاساژ علاءالدین دارید پیشنهاد می‌کنم حتما پیش از مراجعه اطلاعاتی از پیش جمع‌آوری کنید. پاساژ علاءالدین برای تعمیرات، فروش گوشی و خرید عمده مناسب‌تر از خرید گوشی تکی است. پاساژهای اطراف این مرکز خرید مثل پاساژ چارسو یا بازار موبایل ایران امتیازات بهتری نسبت به پاساژ علائدین دارند.

امکانات پاساژ علاءالدین ۱

متأسفانه پاساژ علاءالدین امکانات زیادی برای مراجعین ندارد و امکانات آن در حد سرویس بهداشتی، کافه، فست‌فود، پله‌برقی، آسانسور و خودپرداز و… باقی مانده است. در این پاساژ دفتری برای رسیدگی به شکایات مشتری‌ها برپا شده تا به مشکلات مغازه‌دارن و مراجعه‌کنندگان رسیدگی کند. همچنین وب‌سایت و اینستاگرام پاساژ علاءالدین راهنمای خوبی برای انتخاب گوشی موبایل است.

حاشیه‌های پاساژ علاءالدین

بازار موبایل علاءالدین از ابتدای بازگشایی تا به امروز حواشی مختلفی داشته و گاهی سر تیتر خبرها بوده. خبرها حاکی از ساخت غیرقانونی چند طبقه اضافه و عدم وجود سیستم تهویه مناسب می‌دهد. نمای کامپوزیت و شیشه‌ای ساختمان مسدودکننده عبور هوا بوده و به همین دلیل این ساختمان مستعد آتش‌سوزی است. تاکنون دوبار در این محل آتش‌سوزی رخ داده و خساراتی به همراه داشته است. از دیگر مشکلاتی که این پاساژ دارد، نبود خدمات و امکانات کافی نسبت به تعداد افرادی است که به آن رفت و آمد می‌کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد به طور میانگین در هر ساعت حدود ۶ هزار نفر به این مکان رفت و آمد می‌کنند. عدم وجود سیستم سرمایشی و تهویه هوا، راهروهای تنگ و باریک، عدم بهداشت محیط و ایمنی از دیگر مشکلات این پاساژ هستند.

حرف آخر

پاساژ علاءالدین با گذشت سالیان سال هنوز هم جزو اولین گزینه‌هایی است که شهروندان تهرانی برای خرید و تعمیر موبایل انتخاب می‌کند. علت این انتخاب تنوع برندها و وجود افراد خبره در زمینه گوشی تلفن همراه و لوازم الکترونیکی است. برای آشنایی با ۳ شعبه دیگر پاساژ علاءالدین، می‌توانید مقاله پاساژ‌های علاءالدین ۲، علاءالدین ۳ و علاءالدین آرایشی را بخوانید. برای آشنایی با دیگر بورس‌های خیابان جمهوری، مقاله راهنمای خرید از خیابان جمهوری را بخوانید. همچنین برای آشنایی با دیگر بازارها و مراکز خرید شهر تهران، صفحه مراکز خرید وب‌سایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: بازار خیابان جمهوری، پاساژ علاءالدین موبایل، رضا علاءالدین