مردم در حال خرید و تردد در پاساژ شانزه‌لیزه
رنج قیمت: مناسب

پاساژ شانزه‌لیزه یکی از پاساژهای معروف و قدیمی شهر تهران است که از پیش از انقلاب به فروش لباس‌های مجلسی زنانه معروف بوده. در این پاساژ، که نام امروزی‌اش بازار بزرگ میلاد قائم است، می‌توانید انواع لباس و اکسسوری‌های زنانه و دخترانه را با قیمت‌ و کیفیت مناسب پیدا کنید. در این مقاله به معرفی کامل پاساژ شانزه‌لیزه، بورس لباس زنانه در محله انقلاب تهران می‌پردازیم. در ادامه با تهرانیکا همراه باشید.

پاساژ شانزه‌لیزه در یک نگاه

  • بورس انواع لباس مجلسی زنانه و دخترانه
  • فروش کیف، کفش، اکسسوری و…
  • فروشی انواع مانتو و کت
  • تنوع زیاد اجناس
  • قیمت مناسب کالاها
  • قرارگیری در طرح ترافیک

پاساژ شانزه‌لیزه تهران چه جور جایی است؟

پاساژ شانزه‌لیزه، معروف‌ترین بورس لباس مجلسی زنانه در تهران است. در این پاساژ می‌توانید انواع لباس‌ را، از لباس‌های بسیار مد روز و شیک، تا لباس‌هایی که فقط سلیقه‌های خاص می‌پسندند، یک جا پیدا کنید. در طبقه زیر همکف این پاساژ انواع مانتو و کت فروخته می‌شود، و در طبقات دیگر (طبقه همکف، اول و دوم) تعداد بسیار زیادی فروشگاه لباس مجلسی زنانه و دخترانه و انواع اکسسوری مجلسی به‌فروش می‌رسد.

پاساژ شانزه‌لیزه ممکن است در ساعات خاص، بسیار شلوغ باشد. خصوصا قسمتی که می‌توانید پیاده راه بروید، کوچک است و مغازه‌ها هم بسیاری از کالاها و وسایلشان را وسط راه گذاشته‌اند. در هر صورت، اگر از شلوغی بیزارید، پاساژ شانزه‌لیزه ممکن است ناامیدتان کند.

چه کالاهایی در پاساژ شانزه‌لیزه فروخته می‌شود؟

کالاهایی که در این پاساژ به فروش می‌رسد عمدتا مخصوص مجالس زنان است. از لباس‌ عروس و لباس نامزدی، تا لباس‌های مجلسی بسیار شیک و گران‌قیمت در این بازار عرضه می‌شود. همین‌طور لباس مجلسی برای همه سنین، شامل لباس مجلسی کودکان و نوجوانان هم در این پاساژ موجود است. به غیر از لباس مجلسی، کیف و کفش مجلسی، اکسسوری‌های مجلسی، زیورآلات، شال و روسری و هر آنچه که احساس می‌کنید برای شرکت در یک مجلس جشن به آن احتیاج دارید در پاساژ شانزه‌لیزه پیدا می‌شود. اما اجناس شانزه‌لیزه فقط مختص جشن‌ها و مهمانی‌های بزرگ نیست. شومیز، بلوز و شلوار و لباس راحتی هم در این پاساژ به فروخته می‌شود. در طبقه زیر همکف پاساژ شانزه‌لیزه هم، اکثر مغازه‌ها مانتوی مجلسی، رسمی، اداری و کت می‌فروشند.

رنج قیمت‌ پوشاک در پاساژ شانزه‌لیزه

پاساژ شانزه‌لیزه تنوع قیمتی بالایی دارد. اکثر مراجعه‌کنندگان به پاساژ شانزه‌لیزه، قیمت‌ها را نسبت به سایر بورس‌های لباس مجلسی در تهران، مناسب‌تر می‌دانند.

بهترین زمان خرید از پاساژ شانزه‌لیزه

قیمت‌های پاساژ شانزه‌لیزه عموما مناسب است اما در بعضی روزها و فصل‌ها، قیمت‌ها مناسب‌تر هم می‌شود. اوایل پاییز یا نزدیک‌های عید، موقع حراجی‌های آخر فصل است که بسیاری از مغازه‌ها، تخفیف‌های خوبی روی کالاهایشان لحاظ می‌کنند. آخر فصل‌های شادی مثل یک هفته قبل از محرم هم ممکن است فروشندگان تخفیفات خوبی بدهند. البته اگر دغدغه‌تان تنوع بیشتر و زیبایی کالاهاست، بهتر است اول فصل‌های شادی، مثلا بعد از محرم‌صفر به خرید بروید که مغازه‌ها ویترین تازه می‌زنند و لباس‌ها در طرح‌ها، رنگ‌ها و سایز‌های مختلف موجود است.

تاریخچه پاساژ شانزه‌لیزه

اسم خیابان شانزه‌لیزه به گوشتان خورده است؟ یکی از معروف‌ترین خیابان‌های پاریس که مرکز مد و فشن جهان است. این پاساژ در سال ۱۳۴۷ تاسیس شده است و از زمان تاسیس یکی از بورس‌های شاخص مد و لباس زنانه در تهران بوده. اصلا به خاطر همین، نام شانزه‌لیزه را برای این پاساژ انتخاب کردند تا خانم‌های شیک و مد روز و فرنگی‌مآب آن دوران، برای خرید لباس از این بازار تشویق شوند. پس از انقلاب نیز، با اینکه نام این پاساژ به بازار بزرگ میلاد قائم تغییر کرده است، اما مردم هنوز با نام شانزه‌لیزه می‌شناسندش و هنوز هم یکی از بورس‌های معروف لباس زنانه، خصوصا لباس مجلسی در تهران است.

سخن آخر

در این مقاله پاساژ شانزه‌لیزه را معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر مراکز خرید خیابان جمهوری، مقاله راهنمای خرید از خیابان جمهوری را بخوانید. همچنین برای آشنایی با دیگر بازارها و مراکز خرید شهر تهران، صفحه مراکز خرید وب‌سایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: بازار خیابان جمهوری، پاساژ شانزه لیزه جمهوری