مردم در حال تردد در ساختمان آلومینیوم جمهوری
رنج قیمت: مناسب

اسم تعمیر لوازم برقی یا خرید لوازم جانبی که می‌آید، اولین جایی که به ذهن تهرانی‌ها می‌رسد نام پاساژ آلومینیوم است. پاساژی قدیمی و باسابقه که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، از لوازم جانبی وسایل برقی و هر چیز دیگری که بخواهید در آن پیدا می‌کنید. این روزها با افزایش سرسام‌آور قیمت وسایل برقی و لوازم منزل، تعمیر وسایل برقی خراب‌شده، منطقی و اقتصادی است. در این مقاله قصد داریم پاساژ آلومینیوم یکی از مراکز تعمیر وسایل برقی را به شما معرفی کنیم. در ادامه با تهرانیکا همراه باشید.

پاساژ آلومینیوم در یک نگاه

  • تعمیر انواع لوازم خانگی و لوازم برقی
  • تعمیرکاران حرفه‌ای و توانمند
  • امکان پیدا کردن قطعات کمیاب
  • امکان پیدا کردن قطعات اصل
  • ساختمان فرسوده
  • دسترسی آسان
  • موقعیت در طرح ترافیک
  • پارکینگ ندارد
  • آسانسور دارد

معرفی پاساژ آلومینیوم تهران

وقتی در خیابان جمهوری به سمت خیابان حافظ می‌روید، به ساختمانی بلند، فلزی رنگ و قدیمی برمی‌خورید که سردرِ آن بزرگ نوشته شده است: ساختمان آلومینیوم. ساختمانی ۱۳ طبقه با انبوهی واحد تجاری کوچک و بزرگ که همه نیازهای شما را در زمینه تعمیر وسایل برقی برطرف می‌کند. همچنین واحدهای مختلفی در این ساختمان وجود دارد که انواع وسایل برقی را می‌فروشد. همین طور می‌توانید لوازم جانبی مختلف یا قطعات لوازم منزل را از همین‌جا تهیه کنید. لوازم صوتی‌تصویری، لوازم آشپزخانه بزرگ و کوچک مثل چرخ‌گوشت و مخلوط‌کن و قهوه‌ساز و لوازم دیگری مثل جاروبرقی و ریش‌تراش و…؛ برای تعمیر هر کدام از این وسایل تعداد زیادی تعمیرکار در پاساژ آلومینیوم مشغول به کار هستند. پاساژ تعداد زیادی ساعت‌فروشی هم دارد و تعمیرکارهای حرفه‌ای ساعت که می‌توانید انواع خدمات مربوط به تعمیر ساعت را به آن‌ها بسپارید.

راهنمای طبقات پاساژ آلومینیوم

در این بخش طبقات پاساژ آلومینیوم جمهوری را معرفی می‌کنیم.

طبقه اول و دوم ساختمان آلومینیوم تهران، بیشتر به خرید انواع لوازم خانگی و ساعت اختصاص دارد. اکثر برندهای مطرح لوازم خانگی در این طبقات برای خود نمایندگی و مرکز خدمات پس از فروش دارند.

مغازه‌های طبقه سوم بیشتر مختص ساعت‌فروشی و تعمیرات ساعت است. می‌توانید بهترین برندهای ساعت موجود در ایران را در این ساعت‌فروشی‌ها پیدا کنید. همین‌طور برای پولیش صفحه ساعت، تعویض شیشه، تعویض بند و هر کار تخصصی دیگری در زمینه تعمیرات ساعت، طبقه سوم پاساژ آلومینیوم بهترین انتخاب است.

طبقات بالایی شامل واحدهای تجاری دیگر و مغازه‌هایی است که به تعمیرات انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ می‌پردازند. می‌توانید در این مغازه‌ها بگردید و هر قطعه ریز و درشتی از وسیله خانگی خراب خود را پیدا کنید. در طبقه هفتم، یک نمایندگی تعمیرات انواع دوربین وجود دارد که طبق گزارش مراجعان، کارشان در زمینه تعمیر انواع دوربین‌های کنون و نیکون عالی است. این طبقه از قدیم بین عکاسان مشهورترین مرکز تعمیر دوربین‌های عکاسی بوده است.

امکانات و نکاتی درباره پاساژ آلومینیوم

گرچه پاساژ آلومینیوم در زمان ساخت یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید تهران بود، اما حالا امکانات بسیار محدودی دارد. سه آسانسور دارد که البته باید همیشه انتظار خراب بودن حداقل یکی از آن‌ها را داشت. سرویس بهداشتی هم از نظر نظافت قابل قبول نیست. به علاوه پاساژ آلومینیوم در مرکز شهر و طرح ترافیک واقع شده و پارکینگ هم ندارد. اما برای حمل بارها و وسایل بزرگ می‌توانید از باربرهای پاساژ کمک بگیرید. ضمنا در طبقه اول، بالای آسانسور راهنمایی وجود دارد که می‌توانید از روی آن و بر اساس نیازتان طبقه‌ای که می‌خواهید بروید و مسیرتان را مشخص کنید تا بین تمامی واحدهای تجاری و ۱۳ طبقه، گیج و معطل نشوید. برای پیدا کردن واحدها با قیمت مناسب‌تر به طبقات بالاتر، مثلا ششم و هفتم به بالا سر بزنید.

معماری و تاریخچه ساختمان آلومینیوم

ساختمان آلومینیوم در سال ۱۳۴۳ خورشیدی توسط حبیب‌الله القانیان، مالک کارخانجات صنایع پروفیل آلومینیوم، ساخته شد و شروع به فعالیت کرد. این ساختمان ۱۳ طبقه با اسکلت فلزی، در زمان خود یکی از باشکوه‌ترین بناهای پایتخت بود. خواهر دوقلوی ساختمان پلاسکو، که مقام سومین بنای بلندمرتبه و آسانسوردار ایران را برای خود کسب کرده بود. پاساژ آلومینیوم بعد از انقلاب توسط بنیاد مستضعفان مصادره شد و حالا تعداد زیادی واحد تجاری در آن فعالیت دارند. این روزها اوضاع ساختمان آلومینیوم هیچ خوب نیست. به خاطر سن زیاد بنا و استهلاک بسیار زیاد، کارشناسان معتقدند که باید هر چه زودتر تخلیه و بازسازی شود تا از خطراتی نظیر خطری که پلاسکو را آوار کرد در امان بماند.

سخن آخر

ساختمان آلومینیوم تهران یکی از بهترین مراکز خرید شهر تهران در تعمیر و خرید لوازم برقی، لوازم خانگی و ساعت است. دور و اطراف پاساژ هم پر است از مغازه‌های فروش لوازم خانگی. دو قدم آن طرف‌تر پاساژ علاءالدین، مرکز خرید و فروش و تعمیرات موبایل است و آن منطقه تا بخواهید پاساژ، مرکز خرید و جاهای دیدنی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها هم برای خرید چیزهای دیگر سر بزنید. برای آشنایی با دیگر بورس‌های خیابان جمهوری، مقاله راهنمای خرید از خیابان جمهوری را بخوانید. همچنین برای آشنایی با دیگر بازارها و مراکز خرید شهر تهران، صفحه مراکز خرید وب‌سایت تهرانیکا را ببینید.

برچسب‌ها: بازار خیابان جمهوری، ساختمان آلومینیوم