مرکز همایش‌های برج میلاد

برج میلاد با امکانات تفریحی و تجاری یکی از اماکن پرطرفدار تهران است. سالن همایش‌های برج میلاد یکی از بخش‌های این مجموعه است. در سالن همایش‌های برج میلاد کنسرت، فیلم‌های روز ایران، سمینار و ایونت در طول سال برگزار می‌شود. در این مقاله به معرفی سالن همایش‌های برج میلاد می‌پردازیم. در ادامه با تهرانیکا همراه باشید.

معرفی مرکز همایش بین‌المللی برج میلاد

ساختمان این مرکز ۸ طبقه و ۵۰ هزار متر زیربنا دارد؛ ۵ طبقه زیرزمین، ۱ طبقه همکف، ۱ نیم‌طبقه و ۱ طبقه بالایی. سالن همایش‌های بین‌المللی معمولا میزبان مهم‌ترین جشنواره‌های ایرانی و جشنواره‌های بین‌المللی مانند جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است. مرکز کنفرانس در کنار برج قرار دارد و شامل سالن‌های مختلفی برای نمایش فیلم، اجرای کنسرت و دیگر موارد جذاب و منحصر به فرد است. این مرکز دارای سالنی با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر است که به نوعی یکی از بزرگترین سالن‌های کشور است.

سالن‌ها عبارتند از: سالن حافظ، تالار کمال‌الملک، تالارهای سینما، تالار سعدی، تالار رودکی، سالن کنفرانس ویژه، تالار شهریار و تالار مولوی.

تالارهای مرکز همایش‌های بین المللی

مرکز همایش‌های برج میلاد چندین تالار دارد که هر کدام کاربری متفاوتی دارند؛ تالار سعدی و تالار رودکی با ظرفیت ۲۰۰ نفر، تالار کمال‌الملک با ظرفیت ۳۰ نفر، تالار کنفرانس ویژه با ظرفیت ۶۰ نفر و تالار شماره ۲ با ظرفیت ۴۰ نفر؛ همچنین تالارهای شماره ۱،۳،۷،۸ با ظرفیت ۶۰ نفر  کوچکترین بخش‌های این مرکز هستند که از امکانات تجهیزات نور، صدا و پروژکشن برخوردارند. مرکز همایش‌های برج میلاد یک سالن به نام ایوان شمس دارد که در ابتدای بزرگراه کردستان شمال قرار دارد.

سالن حافظ

سالن حافظ مرکز اصلی برگزاری همایش‌ها در برج میلاد است. این سالن با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر از امکانات و استاندارد‌های لازم برخوردار است. این امکانات شامل کلیه موارد فنی نظیر صوتی، نور و تصویربرداری عمومی است؛ طبقه همکف سالن حافظ برج میلاد ۱۱۰۰ صندلی و طبقه بالکن ۵۰۰ صندلی دارد. این سالن داری فضای نمایشگاهی و ترجمه همزمان چهار، دوربین Full HD، امکانات استفاده از استریم و مجهز به امکانات پخش و ضبط صدا نظیر میکروفون بیسیم، هدمیک، میکروفون ثابت و رومیزی است.

سالن‌های سینمای برج میلاد

تالارهای شماره ۴ و ۵ سالن‌های سینماهای مرکز همایش‌های برج میلاد هستند. فیلم‌های روز ایران در این سالن‌ها نمایش داده می‌شود. این سالن‌ها یا تالارها به امکانات روز مجهزند.

تالار کمال‌الملک

این تالار یکی از کوچکترین تالارهای مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد است. امکانات این تالار شامل سی صندلی و امکانات فنی نور، صدا و تصویر است.

تالار کنفرانس ویژه برج میلاد

تالار کنفرانس یکی دیگر از بخش‌های مرکز همایش‌های برج میلاد است که ۶۰ نفر ظرفیت دارد.

امکانات مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد

۹ دستگاه آسانسور، سیستم تهویه مطبوع، ۳ پارکینگ ماشین و موتور، واحد سمعی‌بصری و امکانات نور صدا و پخش فیلم و چاپخانه است.

تاریخچه ساخت برج میلاد و مرکز همایش‌ها

در سال ۱۳۷۱ در شهرداری تهران پیشنهاد ایجاد برجی نمادین به عنوان نماد شهر تهران مطرح شد. از میان ۱۷ نقطه، ۴ منطقه عباس‌آباد، لویزان، یوسف‌آباد و کوی نصر به عنوان گزینه‌های نهایی محل ساخت برج مخابراتی‌تلویزیونی در نظر گرفته شدند. تپه‌های کوی نصر به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد. با توجه به کمبودهای شهر تهران مرکز همایش‌های بین‌المللی نیز در قالب این طرح مورد توجه قرار گرفت. سالن همایش‌های برج میلاد علاوه بر معماری از مهم‌ترین مراکز برگزاری انواع همایش‌های داخلی و بین‌المللی در سطح تهران و سرتاسر ایران است.

حرف آخر

برج میلاد تهران یکی از جدیدترین نمادهای شهر تهران است که این روزها به مقصد جذابی برای گردش و تفریح تبدیل شده است. برج میلاد به بخش‌های زیادی تقسیم می‌شود. مراکز همایش‌های یکی از بخش‌های این مجموعه است که در این مقاله امکانات تالارها و سالن‌های آن را به شما معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر مراکز تجاری، تفریحی وبسایت تهرانیکا را بخوانید. برای آشنایی بیشتر با برج میلاد مقاله راهنمای گردش در برج میلاد را بخوانید.

برچسب‌ها: برج میلاد، مرکز همایش‌های برج میلاد

دیدگاهتان را بنویسید