پارک ژوراسیک
ورودی پولی رنج قیمت: مناسب

پارک‌ها یکی از مقاصد تفریحی مورد علاقه شهروندان هستند. پارک‌ها دلپذیرترین و زیباترین جلوه‌های تمدن بشری به شمار می‌آیند. فضای باز، آب‌و هوای خوب، انرژی مثبتی که از حال ‌و هوای بوستان‌ها دریافت می‌شود دلایل بسیار مناسبی هستند که پارک‌ها را به یک لوکیشن تفریحی و گردشگری مناسب تبدیل کنند. با تمام این توصیفات حالا فکر کنید که یک پارک به علاوه امکانات خوبی که دارد از جنبه‌های آموزشی نیز برخوردار باشد.

پارک ‌ژوراسیک تهران واقع در غرب تهران دقیقا مثال بارز برای چنین پارکی است. قطعا اسم ‌ژوراسیک برای بسیاری از ما آشنا است و به محض شنیدن این اسم تصویر یک دایناسور غول پیکر در ذهنمان شکل می‌گیرد. بله درست است! با ورود به این پارک پایتخت شما سوار بر ماشین زمان می‌شوید و به دورانی که دایناسورها زندگی می‌کردند سفر می‌کنید. در پارک ‌ژوراسیک می‌توانید با گونه‌های مختلف این موجود ماقبل تاریخ و نحوه زندگی آنها بر روی زمین آشنا می‌شوید. در این مقاله قصد داریم شما را به یک سفر مجازی و البته تاریخی از طریق معرفی این بوستان آموزشی و گردشگری ببریم.

پارک ژوراسیک کجاست؟

سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، انتهای بلوار شقایق، مجموعه ژوراسیک و اسپایدر پارک تهران.

قیمت بلیط پارک ژوراسیک

قیمت بلیط پارک ‌ژوراسیک  ۷۵ هزار تومان برای هر فرد است.

چرا باید به پارک ژوراسیک برویم؟ پارک ژوراسیک در یک نگاه

  • پارک ژوراسیک یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در تهران است.
  • این پارک یکی از نخستین پارک‌های موضوعی پایتخت است.
  • پارک ‌ژوراسیک محیط مناسبی برای کودکان و نوجوانان است. در این پارک آنها می‌توانند با نحوه زندگی موجودات ماقبل تاریخ آشنا شوند و اطلاعات مفیدی در این باره کسب کنند.
  • در این پارک شما می‌توانید با انواع و اقسام ماکت‌های متحرک حیوانات در اندازه واقعی آشنا شوید.
  • در این پارک می‌توانید به اهمیت محیط زیست و لزوم حفظ آنها پی ببرید.
  • بازید از سینما، فروشگاه و خرید اجناسی یادگاری همچون کتاب و اسباب بازی از دایناسورها و… از دیگر جذابیت‌های این مجموعه هستند.
  • پارک دایناسورها در بخش مرتفعی از تهران ساخته شده و نمای بی‌نظیری از بخش غربی پایتخت، به‌همراه منظره‌ای جذاب از کوه‌ها را پیش رویتان قرار می‌دهد.
پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک

معرفی پارک ‌ژوراسیک تهران

دیدن موجودات ماقبل تاریخ که منقرض شده‌اند حتما جالب توجه است؛ موجوداتی که اغلب آنها را در فیلم‌ها و سریال‌ها تماشا کردیم و آنقدر عظیم الجثه هستند که ترس در دل ما ایجاد می‌کنند. دایناسورها از دسته موجودات مهره‌دار خونسردی هستند که علارغم داشتن جثه بزرگ حیاتشان بر روی زمین از میان رفت. در پارک ژوراسیک امکاناتی فراهم شده تا شما از نزدیک با این موجودات و نحوه زندگی آنها آشنا شوید و حتی بتوانید آنها را لمس کنید. بوستان ژوراسیک تهران یا پارک دایناسورهای متحرک یک مجموعه آموزشی، گردشگری و تفریحی است که در محله سعادت آباد قرار دارد.

پارک ژوراسیک تهران اولین پارک موضوعی در ایران است که با معرفی و نمایش انواع دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های بصری ویژه توانسته است به یک محیط جذاب برای آشنایی با چرخه دایناسورها و دیگر موجودات ماقبل تاریخ تبدیل شود.

در کنار هر مجسمه اطلاعات کاملی درباره آن موجود نوشته شده تا شما درباره نحوه زندگی، نام علمی و نوع تغذیه آنها اطلاعات جالبی به دست آورید. همچنین با فشار دادن یک دکمه، موجودات شروع به حرکت کردن می‌کنند. در این پارک با ۶۰ نمونه از این موجودات در اندازه‌های واقعی آشنا می‌شوید. علاوه بر مجسمه دایناسورها، مجسمه حیواناتی همچون فیل، تمساح، شیر، ببر، خرس قطبی و… نیز در این مجموعه وجود دارد. مجموعه پارک ژوراسیک در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد.

پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک

معرفی بخش‌های مختلف پارک ژوراسیک تهران

بدون شک پارک ژوراسیک تهران با توجه به جذابیت و محبوبیتی که در بین ساکنان تهران دارد، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیاری را (در راستای موضوع پارک) در دل و اطراف خود گنجانده است که به جذابیت‌هایش می‌افزاید. در این بخش قصد داریم به معرفی جاذبه‌های این پارک بپردازیم:

جانگل لند

در این بخش از پارک حیواناتی همچون لاک‌پشت، خرگوش، جوجه تیغی، مارمولک، قورباغه، خرچنگ و حتی مار آبی در فضایی جنگل مانند نگهداری می‌شوند؛ گفتنی است که در این بخش از مجموعه، بازدیدکنندگان می‌توانند این حیوانات را از نزدیک ببینند و حتی آ‌ن‌ها را لمس کنند.

پارک ژوراسیک

باگزلند

در این بخش از پارک ژوراسیک، علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از میکروسکوپ‌های قوی، حشرات ریز همچون زنبور را ببینند و در مقیاس بزرگترین آن‌ها را بررسی کنند. همچنین خوب است بدانید که در این بخش همچنین می‌توانید با گونه‌های مختلف گیاهی آشنا شوید و از آیتم‌های عکاسی موجود در باگزلند استفاده کنید.

پارک ژوراسیک

سینما ژوراسیک

سینمای ژوراسیک با ارائه فیلم‌های متفاوت از گونه‌های مختلف دایناسورها و نحوه زندگی و خوراک آن‌ها توانسته است به یک مجموعه آموزشی تفریحی خوب برای علاقه‌مندان تبدیل شوند. اگر به دنیای دایناسورها علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما بعد از بازدید از پارک، به این سینما نیز سری بزنید.

اسپایدر پارک

قسمت اسپایدر از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه است. در این قسمت حشرات بسیار بزرگی طراحی شده‌اند و آنقدر جذاب و بزرگ هستند که  تمامی اجزای بدن آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. حشرات و خزندگانی همچون زنبور، مانتیس، کفشدوزک، حلزون، پروانه، مار، مارمولک، تمساح، لاک پشت و … از جمله موجوداتی هستند که می‌توانید در این بخش از پارک از آن‌ها دیدن کنید.

سینما ۸ بعدی

اگر قصد دارید که فرار کردن از دست دایناسورها و زیست در کنار آن‌ها را با آدرنالین بالا تجربه کنید، پارک ۸ بعدی این مجموعه می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام چنین تفریح مهیجی باشد! بدون‌شک این بخش از پارک بخشی جذاب برای بزرگسالان و کودکان است که تجربه خوشی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

فروشگاه‌های پارک ژوراسیک

قدم زدن در میان فروشگاه‌ها و خرید کردن از آنها، بدون شک از جذابیت‌ترین فعالیت‌هایی است که هر کسی می‌تواند در طول زندگی‌اش تجربه کند. در پارک ژوراسیک فروشگاه‌هایی وجود دارد که افراد می‌توانند با مراجعه به آن از اجناس و وسایل متنوع بازدید و درصورت تمایل خرید کنند.

پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک

کارگاه‌های تاکسیدرمی پارک

در این کارگاه، همانطور که از نامش پیداست به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان نحوه و شرایط نگهداری از جانوران غیر زنده را نشان می‌دهند تا آن‌ها نیز باورهای غلط نگه داری حیوانات آشنا شوند. گفتنی است که نحوه نگهداری از حیوانات و موجودات زنده نیز در این کارگاه‌ها به آموزش گذاشته می‌شود تا علاقه‌مندان با شرایط و چرخه حیات آن‌ها آشنا شوند.

پارک ژوراسیک

کارگاه سفال

کارگاه سفال ژوراسیک از جذابترین بخش‌های پارک ژوراسیک تهران است که در آن کودکان می‌توانند بدون هیچگونه محدودیتی بازی با گل و خاک را تجربه کنند. در این بخش کودکان می‌توانند با خلاقیت‌ خود را در ساخت مجسمه‌ها لحظات خوبی را در این پارک سپری کنند.

عکاسی در پارک ‌ژوراسیک  

بعد از یک گشت و گذار دلچسب در پارک ژوراسیک و سفر به دوران ماقبل تاریخ شاید دلتان بخواهد که یادگاری با این موجودات غول‌پیکر با خود با خانه ببرید. در استودیو ژوراسیک امکاناتی فراهم شده تا شما بتوانید در کنار عزیزانتان در کنار دایناسورها و دیگر موجودات پارک ژوراسیک عکسی یادگاری باکیفیت بگیرید و چاپ کنید. 

پارک ژوراسیک
\
پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک
\
پارک ژوراسیک
\

امکانات پارک ژوراسیک تهران

خوب است بدانید که بوستان ژوراسیک تهران به شکلی ساخته شده است که در بخش‌های مختلف آن انواع امکانات تفریحی، ورزشی و گردشگری وجود دارد که با سلایق هر کسی می‌تواند سازگار باشد. از جمله امکاناتی که می‌توانید در محوطه این پارک مشاهده کنید، می‌شود به لیست زیر اشاره کرد:

  • کارگاه سفال
  • نیمکت
  • فوتبال‌دستی و یک زمین‌بازی برای کودکان
  • استودیو ژوراسیک با امکان ثبت عکس‌های یادگاری
  • چشمه
  • آبنما
  • غرفه‌های پرورش زنبورعسل
  • سینما سه بعدی
  • کارگاه آموزشی
  • فروشگاه اسباب‌بازی یادگاری
  • پارکینگ اختصاصی
  • رستوران و کافه

در رابطه شکم‌گردی در این بوستان نیز باید بگوییم که ژوا کافه یا مجموعه کافه، رستوران و بوفه ژوراسیک، با ارائه منوی غذایی مناسب و متنوع می‌توانند گزینه مناسبی برای شکم‌گردی بعد از پارک برای مراجعه‌کنندگان باشند.

بهترین زمان برای دیدن از پارک ژوراسیک تهران چه زمانی است؟

پوشش‌های گیاهی متنوع و درختان سربه فلک کشیده این پارک، سبب شده‌اند که رفتن به این بوستان در هر زمانی از سال جذابیت خاص خودش را به همراه داشته باشد. قطعا آب‌وهوای معتدل و طبیعت بکر این بوستان شما را مجاب می‌کند تا در هر ساعتی که به آنجا رفته‌اید کمی بیشتر بمانید. فصل بهار می‌تواند زمانی خوب و مناسب برای بازدید از دایناسورها و دیگر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری پارک باشد.

راستش را بخواهید در فصل بهار هر گوشه پارک ژوراسیک بسیار جذاب بوده و موقعیتی بسیار خوب را برای عکاسی به وجود آورده است. پاییزهای بوستان ژوراسیک این پارک را تبدیل به بهشتی بکر می‌کنند که با رنگ‌های نارنجی و زرد برگ‌های درختان حسابی هوش از سر بازدیدکنندگان می‌برند. اگر به دنبال ثبت عکس‌های جذاب و یادگاری هستید پیشنهاد می‌کنیم پاییزهای پارک ژوراسیک را از دست ندهید.

پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک

اسم ژوراسیک از کجا آمده است؟

خوب است بدانید که نام پارک ژوراسیک نخستین بار توسط «مایکل کرایکتون» پزشک و نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۰ در رمانی با همین نام مطرح شد و در سال ۱۹۹۳ میلادی نیز، جناب «استیون اسپیلبرگ»، کارگردان مشهور آمریکایی فیلمی بر اساس این کتاب ساخت که حسابی این نام را بر سر زبان‌ها انداخت. کمی نگذشت که شهرهای مختلفی همچون ورشو، هاوانا، لس‌آنجلس، کی‌یف و… پارک موزه دایناسورها را با نام  پارک ژوراسیک در قلب خود ساختند. در ایران نیز این مجموعه تفریحی آموزشی بزرگ در سال ۱۳۹۲ در منطقه سعادت‌آباد تهران به بهره‌برداری رسید.

‌ژوراسیک  یکی از دوران‌های زمین شناسی است که به حدودا ۱۴۵ میلیون سال پیش بازمی‌گردد. دوران ژوراسیک به سه بخش تقسیم می‌شود که عبارتند از: ژوراسیک پسین، میانی و پیشین. نامگذاری این دوره الهام گرفته شده از کوه‌های «ژورا» در آلپ است. گفتنی است که نخستین پرندگان و نخستین قورباغه‌ها به شکل امروزی در این دوره تاریخی بوجود آمدند.

سخن آخر

در سال‌های اخیر، در ایران احداث پارک‌های موضوعی رواج زیادی پیدا کرده که عمده هدفشان آموزش به کودکان و نوجوانان است. هر ساله افراد زیادی جذب این گونه پارک‌ها می‌شوند تا در کنار فرزندان خود لحظات خوبی را سپری کنند. ژوراسیک پارک سعادت آباد تهران یکی از نخستین پارک‌های موضوعی تهران است که در این مقاله امکانات و نحوه دسترسی به آن را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه از حضور در ژوراسیک پارک تهران را دارید آن را با تهرانیکا به اشتراک بگذارید.

سایت خرید بلیت اینترنتی پارک ژوراسیک